BMW a deschis la începutul lunii septembrie comenzile în Europa pentru viitorul său SUV-crossover electric, modelul iX3, iar compania are deja avansul pentru 1000 de unități ce urmează a fi livrate către Norvegia.
Într-o procedură ce pare a fi desprinsă din caietul de sarcini de la Tesla, cumpărătorii norvegieni au achitat un avans de aproape 1600 de euro. BMW a prezentat conceptul iX3 la Salonul Auto de la Beijing în luna aprilie, dar nu a lansat oficial o versiune de producție. iX3 va fi construit în China și exportat în toată lumea.
Spre deosebire de conceptul BMW Vision iNext, despre care compania a lansat recent detalii în toată lumea, iX3 este bazat pe SUV-ul X3 alimentat cu benzină, care există deja în ofertă. SUV-ul electric va folosi o baterie cu litiu și o capacitate de 70 kwh, amplasată sub podea, pentru a oferi lui iX3 o autonomie estimată de 400 de kilometri, pe baza noului ciclu de test european, ELTP.
Această cifră ar putea fi mai mică pe baza noului ciclu de test EPA ce va fi implementat în SUA anul viitor. Va încorpora capabilități de încărcare rapidă în curect continuu de 150 kwh, despre care BMW spune că va oferi o autonomie de 300 de kilometri în doar 30 de minute de încărcare. Motorul electric va genera 270 de cai putere.
BMW nu a anunțat dacă versiunea electrică a lui X3 va beneficia de tracțiune integrală. iX3 va fi primul automobil electric obținut în cadrul unei strategii noi de la BMW care bazează automobilele electrice pe unele modele existente, cu caroserie din oțel, în loc să dezvolte caroserii ultra-ușoare din fibră de carbon pentru modelele sale electrice, așa cum a făcut pentru i3 și i8.