11 strategii care vă pot ajuta să renunțați la fumat

Cea mai bună tehnică pentru renunțarea la fumat este cea care funcționează pentru dvs. – dar cu atât de multe opțiuni diferite, cum puteți ști ce funcționează cu adevărat? Ca regulă generală, orice vă menține motivat, fara stres sau ocupat vă poate ajuta să rămâneți pe drumul cel bun. Iată 11 sfaturi și metode care vă pot opri pofta și vă pot ajuta să nu mai fumati:
1.Meditaţia
Meditația este un eliberator de stres cunoscut care vă poate ajuta să vă ușurați mintea și să înfruntați agitația care vă poate determina să ajungeți la o țigară. Cu toate acestea, pentru ca meditația sa functioneze, trebuie să fiți angajați și să vă concentrați asupra practicii în sine – care nu este fixată pe țigara pe care o doriți, spune dr. Glen Morgan, directorul programului de cercetare al ramurii de control al tutunului la Institutului Național al Cancerului.
2.Exercițiile fizice
Fie că sunteți un fan al alergării, antrenării cu greutati sau al mersului pe jos, activitatea fizică este o parte crucială a unui stil de viață sănătos – în plus, Blatt spune că vă poate ajuta să gestionați stresul, pofta și creșterea în greutate, În mână, cu renunțarea la fumat. Cu cât puteți face mai mult pentru a vă distra, spune el, cu atât mai bine.
3.Yoga
Yoga combină avantajele exercițiu cu tehnicile de meditație de întărire a tensiunii, care poate ajuta mult in eliminarea poftelor legate de stres de a fuma.
4.Hipnoza
Multe celebrități au crezut ca hipnoza le să renunțe la fumat, însă, potrivit lui Blatt, experții au doar dovezi anecdotice că această practică funcționează. Deși spune că hipnoza probabil că nu va face rău – și că oamenii ar trebui să-și găsească propriul mod de a-și schimba obiceiurile de fumat – el recomandă, de asemenea, dacă încercați, este mai bine să o asociați cu strategii bazate pe dovezi.
5. Aplicațiile mobile
Aplicațiile smartphone vă pot ajuta să urmăriți succesul și să vă conectați cu alte persoane care încearcă să renunțe la fumat. Dar Dr. Morgan și Blatt sunt de acord că nu toate aplicațiile sunt create egale – și nici nu sunt neapărat susținute de cercetare. “Singura cerință pentru a face o aplicație este să știi cum să creezi o aplicație”, spune Morgan. “Nu trebuie să știi nimic despre schimbarea comportamentului unei persoane”.
6.Parierea
Concurența poate fi un motivator puternic în efortul de a renunța la fumat. Potrivit unui studiu publicat în mai 2015 în New England Journal of Medicine, pariurile “tip depozit” – de exemplu, un pariu în care ați pus banii deoparte și îi primiți înapoi numai dacă rămâneți departe de țigări pentru o anumită perioadă de timp – poate ajuta oamenii să renunțe la fumat.
7.Stabilirea obiectivelor
Dacă renunți la fumat, acea croazieră de vis din Caraibe se apropie mult de realitate. Costul mediu al unui pachet de țigări în Statele Unite variază de la 6 dolari la 8 dolari, ceea ce înseamnă că oamenii care fumează un pachet pe zi cheltuiesc aproximativ 3.000 de dolari pe an – costul unei vacanțe frumoase.
8.Social media

Încurajarea din partea familiei și a prietenilor reprezinta ceva, dar nu există nimic ca sprijinul unei mulțimi. Răspunsul pozitiv – inclusiv “likeuri” și cuvinte de felicitare – se poate simți ca o rundă virtuală de aplauze. De asemenea, publicarea triumfurilor și a alunecărilor pe rețelele sociale vă poate ajuta să rămâneți responsabili.
9.Mancarea sanatoasa
Deoarece oamenii pot să ia în greutate când renunță la fumat, este o idee bună să mențineți alimente sănătoase în frigider. Dar nu treceți masura cu modificări ale regimului alimentar. Morgan îi îndeamnă pe oameni să se concentreze în primul rând pe renunțarea la fumat – nu pe schimbarea prea multor obiceiuri din stilul de viață, ceea ce ar putea să vă determine să nu reușiți.
10.Hobby-urile
Luati-va un instrument muzical. Cumpărați un joc. Începeți să pictați. Orice ați decide să faceți, petrecerea timpului cu un hobby este benefica in aceasta situatie. Ideea este că prin ocuparea minții și a mâinilor cu un hobby, veți avea mai putine sanse să vă gândiți să aprindeți o tigara.
11.Păstrează un jurnal

Scrierea gândurilor vă poate ajuta să vă scutiți de stres și să vă mențineți ocupați, spune Morgan. Încercați să scrieți despre poftele voastre și despre modul în care vă simțiți când vi le indepliniti. Acest lucru vă poate ajuta să identificați ceea ce ar putea declanșa o poftă. De exemplu, dacă vă aruncati o privire la notele voastre și vedeți că poftele tind să atingă un maxim atunci când vă confruntați cu un termen limită, faceți un plan de a vă plimba sau de a vă angaja într-o altă activitate de atenuare a stresului pentru a dezamorsa tensiunea.

http://www.everydayhealth.com/hs/quit-smoking/strategies-help-quit-smoking/#12

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

5 × 5 =