11 strategii pentru gestionarea stresului

1. În cazul în care nu poti evita o situație stresantă, încearca sa o modifici.
De multe ori, acest lucru implică schimbarea modului în care comunici și operezi în viața de zi cu zi. Exprima-ti sentimentele în loc sa le ascunzi. Fii dispus să faci compromisuri, dar fii mai categoric. Gestioneaza mai bine timpul.

2. În cazul în care nu poti schimba factorul stresant, schimba-te tu.
Reformuleaza problemele. Încearca să vizualizezi situațiile stresante, dintr-o perspectivă mai pozitivă. Uită-te la imaginea de ansamblu. Ia perspectivă in situatiile stresante. Concentreaza-te pe pozitiv; această strategie simplă te poate ajuta să păstrezi lucrurile în perspectivă.

3. Ia o pauză de la factorul stresant.
Chiar și 20 de minute de auto-ingrijire este de ajutor.
Poate părea dificil să scapi de un proiect mare de lucru sau un copil plangand, dar atunci când iti acorzi permisiunea de a te indeparta de el, poti obține o nouă perspectivă și te vei simti mai puțin copleșit. Este important să nu se evite stresul (aceste facturi trebuie să fie plătite cândva), dar chiar și 20 de minute de auto-ingrijire este de ajutor.

4. Respiratia este baza stresului si leacul acestuia.
Respirația noastra superficială normala, infometeaza corpul și creierul de oxigen, care afecteaza sistemul imunitar si cardio-pulmonar. Dezvolta practica de a repeta câteva respirații adânci diafragmatice într-un moment tensionat; iti curata mintea, trupul și sufletul.

5. Cercetarea științifică susține ca practicile care linistesc mintea, trupul și sufletul oferă beneficii mari pentru sănătate.Găseste un loc liniștit, fa-te confortabil, si concentreaza-te pe unul sau cinci cuvinte care iti plac si repeta-le de mai multe ori. Practica respirații adânci ale diafragmului, inspira si expira, inspira, expira. Este posibil să doresti să setezi un temporizator la început timp de 10 minute, astfel încât să nu iti faci griji cu privire la timp. Practica elibereaza hormonii de vindecare in corpul tau pentru relaxare si sanatate.

6. Fii constient de metodele de adaptare nesănătoase pentru a face față stresului. Evita acele mecanisme de adaptare nesănătoase de la început.
Pornind de la alimente, alcool sau droguri de multe ori doar un singur set de probleme se transforma in altele, care pot scapa de sub control. Este mai bine să se evite acele mecanisme de adaptare nesănătoase de la început, și să se găsească modalități bune de a păstra stresul sub control.

7. Practica jurnalului are beneficii pentru sănătate.
Detinerea unui jurnal reduce stresul prin eliminarea grijilor și gândurilor din mintea ta. Tu transferi grijile, preocupările, speranțele sau visele din corp pe hârtie.

8. Gandurile pot afecta sănătatea.
Cercetările indică faptul ca fiecare gând și emoție creează o eliberare chimică în corpurile noastre, care ne afectează sănătatea mentală, fizică și spirituală și bunăstarea.

9. Prieteniile sunt indicatori puternici ai sănătății mintale, fizice și spirituale.
Prietenia nu este un lux, dar este esențiala spentru echilibrul in viata și sănătate. Studiile arata ca izolarea scade functionarea sistemului imunitar si creste riscul de mortalitate.

10. Exercitii fizice în mod regulat, somn, si o dieta sanatoasa.
Organismele bine hranite sunt mai bine pregătite pentru a face față stresului. Activitatea fizică joacă un rol-cheie în reducerea și prevenirea efectelor stresului. Fa-ti timp pentru cel puțin 30 de minute de exerciții, de trei ori pe săptămână. exercitiile de aerobic pot face minuni pentru eliberarea stresului și tensiunilor. Organismele bine hranite sunt mai bine pregătite pentru a face față stresului. Începe-ti ziua cu micul dejun, și păstrați-vă energia și mintea limpede, cu mese echilibrate, nutritive pe tot parcursul zilei. Reduce cafeina si zaharul. Dormi suficient. Senzația de oboseală va crește stresul, deoarece poate provoca gandirea iraționala.

11. Sporeste conștientizarea pe moment, concentrându-te cu atenție pe un obiect.Observă forma, culoarea si greutatea unui creion. Sau savureaza încet o stafidă sau o bucată de ciocolată. Concentrarea duce la relaxare. Fii constient că gestionarea stresului nu este la fel pentru toti. Toată lumea este diferita, și reacționează la stres în mod diferit.

http://www.success.com/article/11-strategies-for-managing-stress

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

4 + 3 =