2017-an negru pentru turismul românesc, 107 agentii au ramas fara licente

Un număr de 107 agenţii de turism din România au rămas fără licenţe de funcţionare, în 2017, în timp ce 125 astfel de societăţi au fost radiate la solicitarea expresă a acestora, reiese din datele Ministerului Turismului, publicate pe propria pagină de Internet.

Conform statisticii, în cazul agenţiilor de turism pentru care a fost dispusă retragerea licenţelor de funcţionare din cauza neregulilor constatate, deciziile au survenit la distanţă de jumătate de an de la eliberarea actului de funcţionare. De asemenea, pe listă se regăsesc firme pentru care licenţa de funcţionare abia fusese eliberată în 2016.

Pe de altă parte, Ministerul Turismului a decis, în cazul a 125 de agenţii de turism, retragerea licenţelor la solicitarea operatorului economic.

În acelaşi timp, anul trecut, pentru 31 de structuri de cazare au fost retrase certificatele de clasificare, în timp ce opt structuri de alimentaţie publică au rămas fără certificat de funcţionare.

Pe data de 18 decembrie 2017, ministrul Turismului, Mircea Dobre, declara într-o dezbatere publică pe tema Fondului de garantare a pachetelor turistice din România, că normele de aplicare pentru Fondul de garantare a pachetelor turistice vor fi gata până la sfârşitul lunii ianuarie 2018, iar din 2018 se încearcă realizarea unei legi speciale şi pentru crearea unui pool de asigurare, pe modelul PAID.

“Există şi varianta cu mai multe instrumente de garantare şi nu contest acest lucru. Vă spun că acest lucru se poate face de la anul, pentru că anul acesta statul român este în pre-infringement. Începând din luna ianuarie, există riscul ca statul român să intre în infringement, din cauza faptului că acea directivă europeană nu a fost transpusă. Atunci trebuia să găsim o soluţie care ar fi trebuit să se întâmple în acest an, din păcate, în care să fie o garantare şi o asigurare a pachetelor turistice. Eu cred că cetăţenilor români trebuie să le fie garantat dreptul, pe banii dânşilor, ca pachetele respective să le ducă la bun sfârşit sau măcar să fie repatriaţi într-un mod corect (…) Partea de asigurare se poate face prin crearea unui pool de asigurare, care este o lege specială pe modelul PAID. După cum ştiţi, PAID-ul s-a definitivat în aproximativ doi ani. Noi nu avem timp să stăm doi ani… Că ne convine, că nu ne convine, trebuie să ne gândim în primul rând la cetăţeni (…) Este obligaţia statului român să vină cu o soluţie viabilă, eficientă şi coerentă. Am discutat cu colegii de la ASF, inclusiv cu preşedintele Leo Badea, şi la anul încercăm realizarea unui proiect de act normativ, o lege specială pentru crearea unui pool de asigurare. Există varianta ca, în cursul anului viitor, să se creeze acest pool de asigurare şi vom avea şi asigurare, şi Fond de garantare. Normele de aplicare ale Fondului de garantare a pachetelor turistice vor fi gata până la sfârşitul lunii ianuarie 2018”, a afirmat Dobre.

Potrivit ministrului, în cele mai multe ţări este obligatorie participarea la un Fond de garantare, pe lista acestor state aflându-se Danemarca, Irlanda, Franţa, Olanda şi Marea Britanie. Totodată, în Germania există poliţă de asigurare obligatorie, iar în Austria asigurare şi garanţie bancară.

În contextul creării unui Fond de garantare a pachetelor turistice, ministrul a subliniat că ordonanţa a fost votată şi se află pentru promulgare la Preşedinţie.

În momentul de faţă, în România există 2.655 de agenţii de turism autorizate, conform listei afişate pe site-ul Ministerului Turismului şi actualizată în data de 15 decembrie 2017, majoritatea acestora fiind constituită din agenţii mici

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

52 + = 55