La nivel mondial există numeroase apeluri pentru interzicerea cât mai urgentă a motoarelor diesel și pe benzină care dăunează mediului înconjurător. Ecologiștii au scris această cerință în programul lor de guvernare. Pentru industria germană un asemenea pas radical ar fi o catastrofă, se arată într-un studiu recent.
O posibilă interdicție a motoarelor cu ardere internă începând cu anul 2030 ar pune în pericol sute de mii de locuri de muncă din Germania, arată un studiu al institutului Ifo. Potrivit cercetărilor efectuate la cererea Asociației Industriei Automobilistice (VDA) o asemenea măsură ar afecta cel puțin 620.000 de angajați. Acesta este numărul de persoane care lucrează în prezent în Germania în producția și dezvoltarea de motoare diesel și pe benzină sau echipamente conexe, precum sisteme de filtrare sau transmisie. Toate acestea nu vor mai fi necesare în cazul mașinilor cu motoare electrice. Iar acest lucru înseamnă că aproximativ zece la sută din totalul oamenilor angajați în industria germană ar putea să își piardă locul de muncă.
Chiar și pierderile pentru companii sunt substanțiale. Motorul cu ardere internă atrage, potrivit studiului, fix 13% din valoarea întregii industrii germane. Vor fi amenințate în special firmele de mici dimensiuni, pentru care tranziția la producția de piese pentru automobile electrice se va dovedi foarte dificilă și costisitoare.
În Germania în special ecologiștii militează pentru o interzicere totală a automobilelor personale cu motoare cu ardere internă. La o reuniune a partidului din luna iunie delegații au votat în majoritate pentru ca această cerință să fie stipulată în programul pentru următoarele alegeri parlamentare. Cu toate acestea, nu doar producătorii germani sunt amenințați de o astfel de interdicție. Ministrul Francez al Mediului, Nicolas Hulot, a anunțat recent o lege similară. India, una dintre cele mai importante piețe pentru industria auto, vrea ca din anul 2030 să nu mai înmatriculeze nici un fel de automobile cu motoare clasice.
http://www.n-tv.de/wirtschaft/600-000-Jobs-haengen-am-Verbrennungsmotor-article19942576.html