8 alimente potrivite pentru inima ta

 

Într-o lume tot mai agitată care lucrează tot mai mult și mai intensiv, gătitul sănătos de acasă este înlocuit de alternative mai convenabile și mai rapide. Acest lucru dă naștere la o luptă pentru salvarea inimilor. Alegerile alimentare pe care le facem astăzi pot să altereze drastic sănătatea inimii, energia și apetitul.

Pepenele verde.
Satisfaceți-vă poftele cu o felie de penene verde, care reprezintă un deliciu sărac în calorii, dar bogat în fibre, precum și o sursă excelentă de antioxidanți, potrivit Dr. Sarah Samaan, cardiolog la Legacy Hearth Center în Dallas-Fort Worth Metroplex.

Iaurtul
Acesta va proteja mai mult decât inima dvs, spune Dr. Andrea Paul, medic și director executiv medical la Boardvitals.com, o pagina online cu sfaturi medicale. Iaurtul protejează împotriva altor afecțiuni care cresc riscul de a dezvolta boli de inimă. Din iaurt organismul nostru mai poate absorbi antioxidanți puternici, vitamine, fibre și probiotice care au efecte benefice asupra întregului sistem digestiv.

Roșiile
Roșiile conține o doză solidă de vitamina C, care este benefică pentru inimă. Există numeroase feluri de mâncare și sosuri de paste ce se pot prepara cu roșii proaspete și oregano, recomandă Keri Glassman, nutriționist din New York ce are o emisiune televizată cu temă culinară.

Avocado
Fructele de avocado sunt pline de grăsimi mononesaturate și sunt o sursă bună de potasiu, un mineral cunoscut pentru controlul tensiunii vasculare, potrivit lui Bridget Swinney, un dietetician originar din Texas.

Fructele de pădure
Pline de antioxtidanți, fructele de pădure sunt o gustare potrivită pentru păstrarea sănătății inimii. Fructele de pădure majorează nivelul colesterolului pozitiv (HDL) și reduce tensiunea vasculară. În plus, pot fi consumate într-o varietate de forme: proaspete, congelate, uscate sau gătite.

Fasolea
Doar o jumătate de cană de fasole pe zi poate ține inima într-o bună stare de funcționare, potrivit nutriționistului Dr. Keith Kantor. Fibrele solubile sunt cele care fac din fasole un aliment benefic pentru inima noastră, spune Kantor. Fibrele se leagă de colesterol și previne absorbția acestuia în stomac, fără să se mai acumuleze astfel în cantități nesănătoase.

Nucile
Nucile accelerează funcțiile inimii prin grăsimi nesaturate omega-3 și antioxidanți. Consumul moderat de nuci în fiecare zi a arătat efecte benefice asupra funcțiilor sistemului vascular printre oamenii cu diabet și protejează de asemenea de afecțiuni cardiace.

Somonul
Dacă serviți somon ca și fel principal de mâncare vă veți păstra inima și sistemul vascular într-o formă maximă. Studiile arată că, consumul regulat de pește, de cel puțin o dată pe săptămână, este asociat cu un risc mai redus cu 30% pentru dezvoltarea unor afecțiuni cardiace pe termen lung.

https://www.livestrong.com/slideshow/1009663-15-foods-heart/#slide=1

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

× 6 = 6