A fost zărit un model rar de Volkswagen, XL-1

Inginerii de la Volkswagen au dorit să construiască cea mai eficientă mașină posibilă cu tehnologia vremii. Economia sa combustibil este în continuare impresionantă.

La un preț de 110.000 de euro și un volum limitat la 200 de unități, Volkswagen XL1 nu a depășit niciodată statutul de curiozitate în domeniul automobilelor care se conectează la priză. Să vezi una pe drum este o experiență rară, iar coupe-ul cu formă bizară nu pare să fie la nelalocul său pe lângă un Porsche sau un Ferrari.

XL1 a fost un spercar, dar în loc să se concentreze pe viteză, accentul a fost pus pe eficiență. Mica mașină cu două locuri a atins o eficiență excepțională de combustibil de 420 de kilometri pe galon (0,9 litri la 100 km). Hibridul de tip plug-in a combinat pentru a atinge această eficiență un motor diesel în doi cilindri care producea doar 47 de cai putere și un motor electric de 27 de cai. O baterie pe bază de litiu-ion cu o capacitate de 5,5 kilowați-oră a furnizat suficientă putere pentru sistem și a permis atingerea unei autonomii de 50 de km.

VW a construit manual fiecare exemplar din XL1. Au fost utilizate materiale exotice precum ceramica în cazul discurilor de frână sau fibra de carbon în cazul caroseriei, ceea ce a permis menținerea greutății la un nivel scăzut de doar 795 de kilograme. Pentru a reduce frecarea cu aerul, inginerii au folosit o caroserie în formă de lacrimă.

Accentul pus pe economia de combustibil nu a permis obținerea unor performanțe de top pe șosea. Sprintul până la 100 km/h avea nevoie de circa 13 secunde, iar viteza maximă era limitată la 160 km/h. XL1 rămâne și acum un automobil scump pe piața second-hand. Spre exemplu, un dealer VW din Newcastle, Anglia a avut un exemplar la vânzare pentru suma de 133.000 de dolari. Mașina avea doar 16 kilometri parcurși.

Rare Volkswagen XL-1 Sighting – Video

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

− 3 = 4