Aceste tipuri de oameni nu reuşesc niciodată la locul de muncă

AAEAAQAAAAAAAAj4AAAAJGMyMWU5ZDQzLTUwZjMtNGYyYy1iYjBmLTJlZGRlYjljMzQ1YQ

Experiența și cunoștințele își pierd rapid relevanța când vine vorba de succesul la locul de muncă. Un economist de la Harvard, David Deming, a studiat sarcinile de la locul de muncă din 1980 până în prezent și a constatat că numărul celor care pun în evidență abilitățile sociale a crescut cu un enorm 24%, în timp ce sarcinile care necesită cunoștințe tehnice, precum experiența au crescut mai puţin. Deming, de asemenea, a constatat că salariile au crescut cel mai mult pentru locurile de muncă, care pun un accent deosebit pe aptitudinile sociale.

Abilitățile sociale și conștiința de sine sunt aspecte ale inteligenței emoționale (EQ), iar cercetările realizate de TalentSmart cu peste un milion de oameni au demonstrat că inteligența emoțională este responsabilă pentru 58% din performanta la locurile de muncă. Cei care nu dispun de inteligenta emotională au un dezavantaj semnificativ. Există anumite tipuri de oameni a căror lipsă de inteligență emoțională dăunează carierei lor mai mult decât altele.

Lașul. Frica este un factor motivant extrem de puternic. Acesta este motivul pentru care candidații la președinție spun oamenilor că adversarul lor va “distruge economia” și publicitatea avertizează că “fumatul ucide.” La locul de muncă, de frică, oamenii recurg la un comportament irațional și dăunător. Colegii fricosi dau rapid vina pe alții pentru a acoperi greșelile importante, și nu reușesc să stea în picioare pentru ceea ce este corect.

Dementorul. În seria Harry Potter a lui J. K. Rowling, dementorii sunt creaturi rele care sug sufletele oamenilor din corpuri, lăsându-le doar scheletele. Ori de câte ori un dementor intră în cameră, se face întuneric și rece, iar oamenii încep să-și amintească de cele mai rele lucruri. Rowling a declarat ca a dezvoltat conceptul de dementori bazat pe oamenii extrem de negativi, genul de oameni care au capacitatea de a intra într-o cameră și a scoate instantaneu toata viata din ea. Punctele de vedere ale acestora sunt întotdeauna daunatoare, iar ei pot injecta teamă și îngrijorare în chiar și în situațiile cele mai benigne.

Arogantul. Oamenii aroganti sunt o pierdere de timp, deoarece ei văd tot ceea ce faci ca pe o provocare personală. Aroganță este o încredere falsă, și întotdeauna maschează nesiguranțe majore. Un studiu realizat la Universitatea din Akron a constatat că aroganța este corelată cu o mulțime de probleme la locul de muncă. Oamenii aroganti tind să fie mai putin performanti, sau executanți și mult mai dezagreabili, avand mai multe probleme cognitive decât persoana in medie.

Filosoful grupului. Acesta alege calea de rezistență minimă și sunt renumiti pentru propagarea mentalitaţii: “Acesta este modul în care am făcut întotdeauna”.

Schimbătorul. Cei care se schimbă rapid spun ca lipsa lor de realizare este din cauza lipsei de oportunitate.Aceştia nu-și dau seama că atitudinea lor este ceea ce ii face sa se schimbe, nu circumstanțele.

Temperamentalul. Unii oameni nu au absolut nici un control asupra emoțiilor lor. Ei îşi vor bate joc de la tine, tot timpul gândindu-se că tu ești cel care le cauzează indispoziția. Oamenii temperamentali au o slabă performanţă, deoarece din cauza emoțiilor nu judecă, iar lipsa lor de auto-control le distruge relațiile.

Victima. Victimele sunt greu de identificat, deoarece vă empatizează inițial cu privire la problemele lor. Ei nu văd vremurile grele ca oportunități de a învăța și de a crește; în schimb, ei le văd ca afară.

Credulii. Ei sunt cei care fac pe babysitterr-ul pentru copiii sefului dimineața, după ce au tras o noapte târzie de muncă. . . şi într-o duminică! Este în regulă să negociezi salariul tau, este bine să spui nu, și este bine să pui la îndoială modul în care se fac lucrurile. Vei câștiga mult mai mult respect daca te ridici pentru tine, atunci când este momentul potrivit.

Cel care isi cere scuze tot timpul. Oamenii care nu au încredere, întotdeauna îşi cer scuze pentru ideile și acțiunile lor. Ei se tem de eșec și cred că cerându-și scuze vor crea o plasă de siguranță. In schimb, scuzele inutile pentru ideile lor îi fac mai puțin probabil să rămână. Este important ca tonul vocii și limbajul corpului sa reflecte importanța ideilor tale.

https://www.linkedin.com/pulse/some-people-never-succeed-work-dr-travis-bradberry

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

2 × = 12