Nike este numărul unu necontestat pe piața mondială de articole sportive. Dar pe piața autohtonă, cea din SUA, concurența este tot mai mare. Aceasta nu afectează serios concernul Nike, care înregistrează rezultate pozitive.
Concernul de articole sportive Nike a înregistrat în al doilea trimestru comercial rezultate peste așteptări. Cel mai mare producător de articole sportive din lume a câștigat în trimestrul raportat, care s-a încheiat în luna noiembrie, cu 50 de cenți pe acțiune mai mult decât în urmă cu un an, dar în același timp mai mult decât se așteptau analiștii. În total profitul net s-a ridicat la 842 milioane de dolari, după 785 milioane anul trecut.
Veniturile au sporit cu 6,4% la un total de 8,18 miliarde de dolari. Analiștii se așteptau însă la o creștere a vânzărilor doar până la 8,09 miliarde de dolari. Ajustată în fața efectelor valutare, creșterea vânzărilor a fost de opt procente, anunță cei de la Nike.
Marja brută s-a redus în consecință cu 1,4 puncte procentuale, până la 44,2%. Prețurile mai ridicate de vânzare au fost anulate de costurile mai ridicate de producție, cursul de schimb valutar nefavorabil și reducerile acordate.
În cazul precomenzilor pentru mărfuri Nike nu a oferit informații. Precomenzile la Nike beneficiază de o atenție semnificativă, pentru că ele oferă indicii privind cererea viitoare pentru produsele companiei.
Acțiunile au reacționat pozitiv la publicare cifrelor. Ele au câștigat în comerțul post-bursier de pe nasdaq.com peste trei procente.
Nike este în continuare lider necontestat pe piață, dar concurența este tot mai acerbă. În timp ce concurentul Under Amour se extinde în domeniul articolelor de îmbrăcăminte casual cu o serie de produse premium, analiștii prezintă îngrijorări cu privire la vânzările viitoare ale Nike. De asemenea, concurentul principal, Adidas, este prezent tot mai mult pe piața americană.