Afacerea Barbie, prima expoziție dedicată păpușii la Madrid

“Barbie, mai mult decât o păpușă” este prima expoziție de la Madrid dedicată celebrei creații a firmei Mattel, care parcurge 56 de ani de istorie prin prezentarea unei colecții de 438 de exemplare, care pun în evidență faptul că această păpușă a depășit granița unei simple jucării devenind un obiect de legendă, relatează EFE.

Inaugurată luni, expoziția din capitala Spaniei — pusă la punct de Enrique Bonet cu ajutorul Fundației Canal de Madrid și compania de jucării Mattel, în colaborare cu 24 ORE Cultura — ilustrează ‘transformările sociale’ cele mai importante ale celebrei protagoniste de la lansarea ei în martie 1959. Se recreează asftel istoria acestei păpuși care a evoluat odată cu societatea în a doua parte a secolului XX, potrivit directoarei Fundación Canal, Eva Tormo.

Expoziția, deschisă publicului în perioada 16 februarie — 2 mai la Fundația Canal de Madrid, relevă o mulțime de fațete ale primei păpuși create cu înfățișare de femeie, prin numeroase sectoare diferențiate. Toate au însă un numitor comun, “estetica rafinată și sofisticată” care au făcut din Barbie un simbol, potrivit expertului în istoria modei Massimiliano Capella.

Primul sector al expoziției este ‘Barbie Evolution’, unde se consemnează nașterea primei păpuși, la 9 martie 1959, și debutul său făcut la Târgul de Jucării din New York, unde și-a arătat prima dată talia fină, picioarele lungi și sânii proeminenți care reprezentau prototipul femeii americane la modă în acel moment.

Parcurgând expoziția se observă cum legendara păpușă a trecut prin schimbări fizice atât în ce privește fizionomia cât și corpul adoptând diferite rase, culturi și stiluri: de la prima Barbie neagră din 1980 la cel mai recent model, ‘Barbie Curvy’. “Barbie și relația sa cu moda” este un alt sector al expoziției în care sunt prezentate transformările de stil ale păpușii, în pas cu moda, punctul culminant fiind “Barbie pe podium” o serie în care celebra păpușă poartă creațiile unor case de modă de lux precum Moschino, Versace, Dior, Gucci, Calvin Klein, Prada sau Oscar de la Renta.

“Familia Barbie” este un alt sector în care este expus un adevărat clan format din cinci surori, un frate, doi verișori și logodnicul său Ken, “un alt accesoriu al păpușii” a glumit Capella.

Păpușa a fost reprezentată în peste 150 de profesii de la astronaut, polițistă, medic și până la soldat, în conformitate cu sloganul: ‘I Can Be’ (pot să fiu), deoarece Barbie trebuie să fie un exemplu profesional pentru fetițe. “Limita ești tu însăți, poți să ajungi să fii ceea ce vrei și să-și transformi visele în realitate”, este unul din învățămintele transmise de păpușa Barbie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

− 7 = 3