Afacerea din plic

O afacere de poveste. Asta au creat Cristina Dobrescu și Loredana Munteanu, care au vrut să readucă farmecul comunicării de altădată, printr-un serviciu de scris și de livrat scrisori.

Ideea au pus-o în practică în 2014, într-un proiect de 3 luni. Loredana avea 25 de ani și o cunoscuse de doar câteva luni pe Cristina, o tânără contabilă, care s-a oferit să o ajute în inițiativa creativă.

Pentru că proiectul a avut un impact pozitiv în întreaga țară, cele două au decis să pună bazele unei afaceri. S-au pregătit aproape 8 luni, au făcut cursuri de caligrafie și au creat mai multe variante de scrisori. În afară de cea clasică, în plic, cu sigiliu, au pus scrisori în eprubetă, bec sau sticlă. Ele sunt convinse că produsul lor nu e doar o bucată de hârtie, ci o amintire pe termen lung.

Cristina a renunțat la cariera în audit, pentru care se pregătea. Fetele au investit inițial aproximativ o mie de euro, au obținut profit încă din primul an, iar după trei ani au o cifră de afaceri de 20.000 de euro.

La început au livrat scrisorile personal, cu bicicleta, pentru a lua la cald reacțiile destinatarilor. Treptat, la scrisori, au adăugat mici cadouri: flori, dulciuri, rame cu mesaje caligrafiate, albume foto și pandantive. Fetele au organizat și evenimente în care au umplut de scrisori cu mesaje optimiste un metrou sau un autobuz.

Loredana și Cristina cred că într-o afacere trebuie să investești entuziasm, idei bune și timp. Ele compun textele în funcție de detaliile primite de la expeditor și, zilnic, descoperă povești noi. Tinerele au învățat că gesturile mici fac diferența, iar acum spun mult mai ușor ,,mulțumesc’ sau ,,iartă-mă’.

Un nou episod din Campania “Tânăr de România” poate fi vizionat pe pagina de Facebook, precum și pe canalul YouTube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

× 4 = 12