Afaceri care au facut miliardari din fondatorii lor, doar intr-un deceniu

150915143423-snapchat-3-replay-780x439

Multi antreprenori lanseaza afaceri la 20 si ceva de ani, dar sunt rare cazurile in care aceste afaceri se transforma in companii in valoare miliarde de dolari inainte ca fondatorii lor sa fi implinit 30 de ani.

Evan Spiegel, CEO si cofondator al Snapchat, avea 21 de ani in 2011, cand a fost lansata cunoscuta aplicatie de mesagerie foto si video. Spiegel a prezentat ideea pentru ceea ce avea sa devina Snapchat in cadrul unui curs de design de produs la Universitatea Stanford: o aplicatie mobila cu ajutorul careia prietenii sa isi trimita poze care sa dispara pentru totdeauna in cateva secunde, noteaza CNBC.

In pofida lipsei de entuziasm cu care a fost intampinata initiativa lui Spiegel, Snapchat a cunoscut rapid un succes rasunator. Spiegel a renuntat la facultate pentru a se concentra asupra afacerii. Compania este evaluata in prezent la 16 miliarde de dolari.

Sean Rad este cofondatorul Tinder. Aplicatia de intalniri a fost lansata in 2012, cand Rad avea 26 de ani. Inainte de Tinder, Rad, care a abandonat in 2006 studiile la Universitatea din California de Sud, isi incercase norocul in domeniul antreprenoriatului cu alte doua startup-uri. Unul dintre acestea, aplicatia pentru celebritati Adly, s-a bucurat de un oarecare succes, potrivit Fast Company.

In ceea ce priveste Tinder, Rad si-a dorit sa creeze o platforma care sa le permita utilizatorilor sa intalneasca oameni noi. Aplicatia a devenit un adevarat fenomen cultural si valoreaza in prezent cateva miliarde de dolari.

Povestea lui Mark Zuckerberg, cofondatorul Facebook, este bine-cunoscuta. Zuckerberg a construit Facebook in 2004, in timpul facultatii, cand nu implinise inca 20 de ani. Pe atunci, nimeni nu se astepta ca site-ul creat intr-o camera de camin sa devina gigantul social media de astazi. Cunoscut este si faptul ca Zuckerberg, care studia informatica la Universitatea Harvard, a renuntat la facultate pentru a lucra la dezvoltarea site-ului.

Compania are mai mult de 1 miliard de utilizatori activi la nivel mondial si o capitalizare de piata de peste 340 de miliarde de dolari.

Serviciul de foto si video sharing Instagram a fost lansat in 2010 de Kevin Systrom, care avea atunci 26 de ani, si de Mike Krieger, 24 de ani. Systrom, CEO-ul companiei, si-a dorit ca Instagram sa se dezvolte cat mai repede posibil. Dupa doi ani, Instagram avea 30 de milioane de utilizatori. Compania a fost cumparata de Facebook in 2012, pentru 1 miliard de dolari. Instagram are in prezent peste 400 de milioane de utilizatori. Systrom si Krieger au absolvit Universitatea Stanford.

Site-ul de inchirieri de locuinte pentru vacante Airbnb a fost creat de Brian Chesky, Joe Gebbia si Nathan Blecharczyk in 2008. Cei trei aveau varste cuprinse intre 24 si 26 de ani. La acea vreme, ideea de a revolutiona o intreaga industrie era departe de ei. Chesky si Gebbia incercau doar sa stranga bani de chirie pentru apartamentul lor din San Francisco.

In 2012, Airbnb era deja evaluata la 1,3 miliarde de dolari, potrivit The Telegraph.

Chesky si Gebbia au absolvit Scoala de design Rhode Island, iar Blecharczyk a absolvit Universitatea Harvard.

Serviciile Airbnb sunt disponibile astazi in peste 34.000 de orase din intreaga lume, iar site-ul are mai mult de 2 milioane de anunturi. Compania este evaluata la peste 25 de miliarde de dolari.

Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

73 − 64 =