Dacă toată locuința este transformată în apartament de vacanță, vecinii nu pot să facă prea multe în această privință. Este extrem de enervant atunci când oaspeții sunt zgomotoși și indiferenți. Airbnb vrea acum să îi ajute.
Vecinii furioși vor putea în scurtă vreme să se plângă la Airbnb despre anumiți utilizatori, care își închiriază locuințele turiștilor prin intermediul portalului de intermediere servicii de cazare. De la începutul lunii iunie compania din San Francisco oferă o funcție corespunzătoare pe platforma sa de internet.
Serviciul este disponibil deocamdată doar în SUA. Se lucrează pentru ca opțiunea să fie disponibilă la nivel mondial, spune un purtător de cuvânt. Acuzațiile privind utilizatori comerciali și nechibzuiți, care înseamnă zgomot și stres pentru vecini, au însoțit constant ascensiunea rapidă a serviciului Airbnb.
Acum compania vrea să ajute în eliminarea acestor oi negre, subliniază de asemenea pe blogul firmei că marea majoritate a oaspeților sunt turiști repsectuoși, astfel încât reclamațiile și problemele sunt incredibil de rare. Prin intermediul noii funcții se pot emite reclamații anonime, pe care apoi Airbnb le poate verifica și dacă este necesar, poate chiar să suspende utilizatorul respectiv sau să îl elimine complet de pe platformă.
Modelul de afaceri a companiei fondate în anul 2008 în Silicon Valley se bucură de o mare popularitate, dar este de asemenea un subiect controversat. În New York există, spre exemplu, conflicte de ani de zile cu autoritățile și poliția, pentru că o mare parte din camerele și apartamentele închiriate sunt ilegale și utilizatorii nu plătesc nici un fel de taxe pentru veniturile încasate prin intermediul Airbnb.
În Berlin este interzis deja din luna mai ca locuințele să fie oferite în întregime ca spații de cazare. Cine face acest lucru riscă amenzi de până la 100.000 de euro.