Airbus, Rolls-Royce și Siemens au format un parteneriat care urmărește să dezvolte un prototip aviatic care va reprezenta un progres semnificativ în direcția obținerii unui sistem hibrid de propulsie pentru aeronavele comerciale.
Cele trei companii au anunțat împreună faptul că pun la cale o colaborare fără precedent, care va pune la un loc unii dintre cei mai cunoscuți experți în tehnologii electrice și de propulsie, la Royal Aeronautical Society din Londra.
Se estimează că demonstratorul tehnologic numit E-Fan X hybrid va fi gata de zbor în anul 2020, urmărind o campanie cuprinzătoare de teste la sol, inițial pe un șasiu BAe 146, unde unul din cele patru turbine cu combustibil fosil ale aeronavei a fost înlocuit cu un motor electric de doi megawați. Vor fi implementate măsuri pentru a se putea înlocui și o a doua turbină cu un motor electric, odată ce maturitatea sistemului a fost dovedită.
E-Fan X este un pas important în obiectivul de a face din zborul electric o realitate în viitorul previzibil. Lecțiile care au fost învățate dintr-o serie lungă de experiențe cu demonstratori electrici de zbor, cum ar fi Cri-Cri, precum și e-Genius, E-Star și culminând cu mai recentul E-Fan 1.2, precum și rezultatul colaborării dintre E-Aircraft Systems House cu cei de la Siemens, vor pava drumul către obținerea unei aeronave comerciale cu un singur rând de locuri, care va fi sigur, eficient și ieftin, spune Paul Eremenko.
Paul Stein, Chief Technology Officer la Rolls-Royce, a declarat că E-Fan X ne va permite să dezvoltăm volumul de expertiză electrică care ne va ajuta să revoluționăm industria aviatică și de a atinge a treia generație de tehnologii din domeniu. Este o epocă interesantă pentru noi din punct de vedere al progresului tehnologic, iar acest lucru va rezulta în faptul că Rolls-Royce va produce cel mai puternic generator de zbor din lume.
http://www.electric-vehiclenews.com/2017/11/airbus-rolls-royce-and-siemens-team-up.html