Alianța Renault-Nissan a vândut 400.000 de vehicule electrice

IMG_0591

Renault-Nissan a vândut pe plan global peste 400.000 de vehicule electrice și intenționează să-și majoreze investițiile pentru a-și păstra poziția de lider al pieței, a afirmat miercuri directorul general al alianței, Carlos Ghosn, într-un interviu acordat Reuters, în cadrul Forumului de la Davos.

“Ne vom majora investițiile, vom lansa noi modele, cu baterii mai bune, performanțe mai bune și prețuri mai scăzute”, a declarat Ghosn.

Noul președinte al SUA, Donald Trump, a amenințat cu introducerea unor taxe vamale pentru mașinile produse în afara țării, producătorii auto fiind afectați de o astfel de măsură.

Dar directorul general al alianței Renault-Nissan, Carlos Ghosn, crede că industria auto se va adapta politicilor lui Trump.

“SUA este a doua mare piață auto din lume și va trebui să ne adaptăm la evoluția administrației de la Washington, nu există altă opțiune”, a afirmat Carlos Ghosn pentru CNBC.

“Vom majora capacitatea de producție în anii următori și vom aștepta detaliile politicilor președintelui SUA, înainte de a lua o decizie”, a explicat șeful alianței.

El a adăugat: “Nu ar fi prudent pentru nimeni să opteze pentru o fabrică în Mexic în loc de una în SUA, cel puțin până când noua administrație nu anunță măsuri specifice”.

Ghosn a reasigurat investitorii că nu trebuie să fie îngrijorați în legătură cu investigațiile de la Renault.

“Știm exact ce avem în motoarele noastre”, a declarat Ghosn.

Vineri, acțiunile Renault au scăzut cu peste 4% la Bursa de la Paris, după ce surse judiciare au declarat pentru Reuters că procurorii francezi au demarat o investigație judiciară privind suspiciunile legate de încălcarea reglementărilor în privința emisiilor motoarelor diesel de către producătorul auto francez.

“O serie de anomalii au fost observate la vehiculele Renault. Controalele efectuate au arătat o depășire a standardelor admise. Este și cazul altor producători auto dar într-un mod diferit. Deci ar putea avea loc alte investigații. Este o problemă de competența justiției și nu intervin”, a afirmat ministrul Mediului, Segolene Royal.

În urmă cu două luni Guvernul francez a transmis procurorilor datele investigației DGCCRF (Direcția Generală a Concurenței, Consumului și a Înlăturării Fraudei) privind o posibilă manipulare a emisiilor poluante. Anul trecut, ofițerii antifraudă au efectuat o serie de percheziții și la birourile Renault.

DGCCRF a trimis procurorilor datele anchetei privind posibila manipulare a testelor emisiilor poluante de către Renault, în urma deciziei Guvernului francez de a înființa o comisie guvernamentală pentru a testa emisiile poluante a 100 de automobile, pe fondul scandalului Volkswagen, care a recunoscut în 2016 că a echipat 11 milioane de motoare diesel cu un software care falsifică emisiile poluante. Rezultatele testelor au arătat că emisiile unor automobile Renault, alături de alte vehicule produse de companii străine, depășesc limitele privind emisiile de dioxid de carbon și oxizii de azot.

“Nu am motive să cred că Renault a înșelat așa cum s-a întâmplat în cazul Volkswagen”, a declarat ministrul Mediului.

Grupul auto francez Renault a anunțat vineri că a luat act de deschiderea unei investigații cu privire la o posibilă manipulare a emisiilor poluante ale vehiculelor sale diesel, dar a repetat că respectă legislația și reglementările în vigoare.

“Toate vehiculele Renault au respectat întotdeauna legea și reglementările. Sunt conforme cu normele în vigoare și nu sunt echipate cu software fraudulos”, a precizat producătorul auto francez într-un comunicat de presă.

Anterior, Reuters a informat că Parchetul din Paris a demarat joi o investigație cu privire la o eventuală manipulare a emisiilor automobilelor produse de Renault.

Renault și Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deține 44,3% din acțiunile Nissan, iar Nissan controlează un pachet de 15% din acțiunile Renault.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

36 − 30 =