Alimente cu probiotice, alternativă la suplimente

HomemadeSauerkraut.jpg

Dacă ați cercetat recent rafturile din raionul de alimente sănătoase din supermarket, probabil ați dat peste câteva exemple de suplimente cu probiotice, care se laudă că pot face orice, de la repararea sistemului digestiv la ameliorarea dispoziției. Dar ce sunt mai exact probioticele și sunt suplimentele alimentare chiar necesare?

Probioticele sunt în esență bacterii benefice care trăiesc în sistemul nostru digestic. În ultimii ani s-a descoperit că ele au un efect masiv asupra întregii stări de sănătate, spune Mark Hyman, dorector și director al Cleveland Clinic Center pentru Medicină Funcțională și autorul cărții “Food: What the Heck Should I Eat”. Sănătatea optimă a sistemului digestiv a devenit o preocupare proeminentă în secolul 21. Existența unui număr ridicat de bacterii dăunătoare în sistemul digestiv a fost asociată cu un număr ridicat de probleme de sănătate, inclusiv alergii, afecțiuni autoimune, chiar și anxietate sau depresie.

O dietă ce se bazează pe o combinație între alimente ce conțin probiotice și alimente bogate în fibre pot ajuta la menținerea sănătății sistemului digestiv, spune Purna Kashyap, profesor asistent de medicină la Clinica Mayo și membru în conducerea Asociației Americane Gastroenterologice pentru Cercetare Microbiană și Educație. În plus, alimentele ce conțin probiotice sunt o alegere mai bună decât suplimentele, care pot să conțină doar una sau două lanțuri de probiotice sau ar putea chiar să nu conțină de fel ce scrie pe etichetă. Kashyap spune că aceste suplimente nu sunt reglementate, deci oricine poate pune orice la raft.

Alimente fermentate precum Kimchi, un aliment specific coreean obținut în general din legume sărate și fermentate precum varză sau ridiche și apoi condimentate cu boia de ardei iute, usturoi și ghimbir, pot oferi beneficii importante pentru sănătate, precum reglarea echilibrului microflorei din sistemul digestiv, eliberând digestia de probleme precum diaree sau constipație, în același timp cu întărirea sistemului imunitar.

https://www.menshealth.com/nutrition/g19481062/best-probiotic-foods/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

28 − 27 =