Pare un detaliu dintr-un film science-fiction, dar este realitate: în Seattle Amazon deschide un magazin de alimente, care funcționează în totalitate fără casieri. O tehnologie sofisticată pe bază de senzori înregistrează ce produse au fost preluate de client și calculează în mod automat factura.
Comerciantul online Amazon a deschis luni primul magazin alimentar fără casierii și astfel deschide un domeniu nou lipsit de concurență pe piața din SUA. Senzorii implementați în magazin înregistrează ce produse și la ce prețuri au fost alese de client de pe rafturi. Suma este apoi înregistrată automat prin intermediul contului de Amazon. Amazon a pătruns anterior pe piața de alimente și a livrat produse la domiciliul clientului printr-un serviciu care se numește AmazonFresh.
Noul supermarket este rezultatul unor studii care arată că nu orice produse sunt potrivite pentru comerțul online, spune analistul Jan Dawson de la Jackdak Research. Astfel de magazine ar putea reprezenta completarea ideală pentru AmazonFresh. Sute de astfel de magazine ar reprezenta o amenințare reală pentru lanțurile existente de magazine alimentare, a mai dăugat acesta.
După informațiile Wall Street Journal, Amazon ar putea deschide peste 2000 de astfel de magazine în cazul în care modelul de afacere va avea succes. Dimesniunile noilor magazine vor fi însă mai mari decât ale celui deschis la Seattle. Este de asemenea posibilă o variantă în care clienții să sosească cu mașina la magazin iar produsele să le fie livrate până la vehicul.
Amazon nu a dorit să ofere informații pe marginea subiectului. Ideea de a elimina complet zona de casierie nu este deloc nouă în acest domeniu. Acestea produc o sumedenie de costuri pentru comercianți și obligă clienții la timpi mari de așteptare. De multă vreme există sisteme automatizate de calcul și plată, dar acestea nu au depășit stadiul de experiment.