Comerciantul online Amazon planifică deschidere unui lanț propriu de magazine de cărți, potrivit spuselor șefului celui de-al doilea cel mai mare operator de mall-uri din SUA. Concernul ține însă ascuns acest lucru.
După ce anul trecut comerciantul online Amazon a făcut, prin intrarea sa pe piața comerțului cu cărți, primul pas în afacerile din afara lumii digitale, acum concernul cu sediul la Seattle vrea să deschidă până la 400 de magazine de specialitate, spune șeful operatorului de centre de shopping (General Growth Properties), Sandeep Mathrani, într-o conferință telefonică.
Amazon deschide librării reale și obiectivul lor este de a deschide între 300 și 400 de astfel de magazine, a răspuns Mathrani la o întrebare privind frecventarea centrelor de cumpărături. De unde are Mathrani aceste cifre, încă este neclar. El ar fi putut însă să discute anterior cu managerii de proprietăți de imobiliare de la Amazon. Purtătorii de cuvânt ai Amazon și GGP nu au dorit să ofere informații.
Lanțul american de librării, Barnes & Noble, operează 640 de puncte de vânzare, iar Books-A-Million a avut vara trecută 255 de filiale, potrivit proprilor informații. Ambele companii și-au construit comerțul pe parcursul multor ani. Amazon a deschis în luna noiembrie o librărie în orașul american de pe coasta de vest, Seattle, care pe lângă cărți vinde și e-book-readere din brandul Kindle și tablete Fire. Librăria are aproximativ 5000 de titluri expuse pe rafturi, care sunt comercializate la același preț ca și în magazinul online. Pe site-ul web însă utilizatorii pot alege din milioane de titluri.