ANAF-istii dau inapoi, s-au prins ca privighetoarea de la Cotroceni nu are competenta in domeniu dar poate cere justitiei, aplicarea legii pentru abuz in controlul fiscal

Impozite+duble+pentru+camionagii_160636

ANAF-istii dau inapoi, s-au prins ca privighetoarea de la Cotroceni nu are competenta in domeniu dar poate cere justitiei, aplicarea legii pentru abuz in controlul fiscal

Pe vremea “plingaciosului-gura mare” si ma refer aici la fostul presedinte al Romaniei, ANAF, daca vroia sa adune repede bani, nascocea ceva si pornea la atac. Asa s-a intimplat si cu atacul in masa, pornit ieri si stopat azi de catre ANAF, impotriva companiilor de transport international de marfa si nu numai, pe seama diurnei, care, zice ANAF-ul, ca trebuie impozitata ca salariul, o prostie care numai in conceptul de fiscalitate romaneasca se poate aplica. Nu exista lege pentru asa ceva si atunci ANAF, ca si in problema CAS-ului a inventat ceva si hop-tzop control si sanctiuni pe unu sau dioi trei ani pentru neplata unor impozite nu descoperite ci inventate de ANAF, ca sa mai scoata ceva bani pentru acoperirirea celor cheltuiti a prostu in alegeri. Evident ca nefiind prevedere legala si stiind ca la Cotroceni Cucuveaua blinda si tacuta supravegheaza, nu ca ar avea competenta in domeniu dat poate sugera abuzul produs, catre  sistemul justitiei care trebuie sasi  faca treaba, cum bine zice neamtul presedinte. Evident ca anaf-istii s-au prins ca pot s-o ia peste scafirlue si s-au oprit azi din controalele abuzive.

Practic se stie ca soferii de tiruri primesc pe linga un salariu de mizerie compensarea muncii cu o diurna acordata legal, atentie se stie-punct.

Dar nu este lege care sa interzica asa ceva. Iar anaf-istii in loc sa propuna o imbunatatire legislativa, cu de la sine putere gandesc o interpretare absolut fara acoperire si pornesc cu japca sa dea sanctiuni.

Mi-amintesc despre o intilnire cu un american care imi spunea ca pentru a face traseele de mers pe jos intr-un parc lasau o vreme toata suprafata de iarba nemarcata pina cand se creau potecile de catre oamenii care treceau cel mai des pe zona respectiva si asa aflau care sunt traseele de plimbare si tranzit prin parc, si desigur ca exact astfel le amenajau cu piatra sau asfalt, dale etc.

Ei bine asa pot face si domnii de la ANAF, constata ca o prevedere absolut legala devine fenomen prin transformarea in altceva decat a fost gandita, atunci sa vina cu propunere legislativa adecvata si apoi sa treca la taiat si spinzurat agentii economici absolut onesti.
Dupa zambet gasiti puncte de vedere ale celor care in aceste zile au trebuit sa sufere din cauza unui abuz al fiscalistilor.

—————————————————————————————————————————————————

regular_smile,,,,,,,,,,,,,Englezii se hotarasc sa intre in randul tarilor europene si sa modifice codul rutier pentru a circula si ei pe dreapta.. Dar nu prea stiu cum sa abordeze problema, asa ca ii roaga pe francezi (ca sunt aproape de ei) sa ii ajute. Raspunsul francezilor :

– E prea complicat, dupa atatia ani de mers cu masinile pe stanga, sa convingi oamenii sa mearga pe dreapta. Duceti-va la nemti, ca ei sunt cei mai ordonati. Raspunsul nemtilor:

– Aici nu e vorba de o chestie simpla, asta e reforma in toata regula. Va sfatuim sa cereti aportul romanilor, ca in ultimul timp ei s-au specializat in reforme. Raspunsul romanilor:

– Este vorba de o schimbare mult prea mare ca sa poata fi facuta brusc! Va propunem o reforma in trepte; pentru inceput, in primele 6 luni, sa circule doar camioanele pe partea dreapta…

—————————————————————————————————————————————————-

BONUS…….. Un camionagiu ratacit, ajunge la un trib izolat din Africa si seful de trib il ia sa-i arate atractiile locale. Intr-o vale, mai la dos, era un scaun rotativ, imprejurul caruia stateau pe pamint sase negrese “traznet”.

– Asta, zice seful de trib, este ruleta noastra africana.

– Adica?

– Va asezati pe scaunul rotativ, va invirtiti si fata in faţa careia va opriti vă va ofera o partida de sex oral.

– Si care-i riscul?

– Una dintre ele e canibala….

—————————————————————————————————————————————————-

 

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a decis marti sa suspende toate inspectiilor fiscale care se derulau la transportatori “pana la clarificarea aspectelor de natura fiscala privind modul de impozitare al diurnelor acordate soferilor”, se arata intr-un comunicat. Oficialii Fiscului spun ca acele controale fusesera demarate in baza unui proiect pilot vizand cresterea conformarii fiscale in domeniul impozitului pe salarii si contributiilor sociale.

“In cadrul proiectului pilot au fost initiate inspectii fiscale si la societati comerciale care desfasoara activitati de transporturi, urmare carora a rezultat necesitatea clarificarii tratamentului fiscal al diurnei acordate soferilor care desfasoara astfel de activitati”, se mai arata in comunicatul ANAF. Transportatorii au acuzat la randul lor Fiscul de faptul ca neacceptarea diurnelor ca modalitate de plata a soferilor, de catre organele fiscale va falimenta industria de transport, scrie Ziua Cargo, revista de specialitate a transportatorilor.

“Daca lucrurile raman neschimbate, cea mai mare parte a companiilor de transport risca sa fie inchise, avand in vedere penalitatile pe care ar trebui sa le plateasca din cauza utilizarii incorecte a diurnelor ca modalitate de plata a soferilor”, scrie revista transportatorilor

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a început deja procedurile de executare silită unor firme de transport din judeţele Arad şi Prahova, care au primit deciziile de recalculare a impozitelor aferente şi a asigurărilor sociale pentru sumele acordate de către companiile de transport din România drept diurnă şoferilor după data de 1 ianuarie 2011, diurnele fiind reîncadrate ca venituri de natură salarială, fără ca transportatorii să fie atenţionaţi anterior în vreun fel.

„Problema este că ANAF aplică şi retroactiv această decizie pe ultimii trei ani. Dar de ce trei şi nu unu, doi, cinci sau zece? Această preocupare a ANAF, de a include diurna în salarii s-a mai manifestat în urmă cu doi ani dar nu a fost cazul. Nu trebuie uitat că în România costul capitalului este de două-trei ori mai mare comparativ cu Europa de Vest. Aici te împrumuţi cu 5-6%, iar cel din Vest cu 1,5% deoarece noi suntem economie în curs de dezvoltare”, a spus Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).

În România sunt în prezent sunt în prezent circa 27.000 de operatori de transport ce deţin 120.000 de vehicule de transport mafă ce sunt utilizate de circa 200.000 de şoferi, dintre care 120.000 cu tahograf digital.

„Este ilogic să impozitezi diurna deoarece această sumă de bani reprezintă contravaloarea meselor pe care le ia şoferul respectiv când lucrează în deplasare. Ce nu văd cei de la ANAF este că în acest moment România a deveni o forţă la nivel european în industria transporturilor. Aici sunt mii de camioane deţinute de spanioli, francezi, italieni, înmatriculate în România, deoarece şoferul român poate fi plătit cu salariu şi diurnă. Dacă distrugem şi acest lucru, atunci pierdem orice urmă de competitivitate. Noi nu putem fi la fel de competitivi cu cei din Vest care au dobânzi mici, care au autostrăzi”, a spus Simion Bizau, managerul firmei de transport internaţional de marfă Orzan, care deţine 40 de camioane şi care are 60 de şoferi angajaţi.

Potrivit uniunii transportatorilor, compania Gerom Intertrans a primit o somaţie de plată de 950.000 de euro de la ANAF reprezentând contravaloarea taxelor şi impozitelor plus penalităţilor aferente diurnelor plătite şoferilor în ultimii trei ani, în condiţiile în care compania are numai 32 de camioane.

„Dacă pentru toţi aceşti 200.000 de şoferi s-ar calcula impozitele şi penalităţile pentru diurne din ultimii trei ani, de la 1 ianuarie 2011, transportatorii închid businessul. În codul fiscal există o singură prevedere legată de diurnă pentru mai multe categorii de posturi, însă nu există nicio menţiune pentru transportatori rutieri. Există însă pentru personalul navigant, pentru cel aeronautic. La nivel de transportatori rutieri există numai contractul colectiv de muncă unde este menţionat că şoferul este plătit cu salariu plus diurnă. Dirună se plăteşte şoferilor în toate ţările din Europa Centrală şi de Est şi inclusiv în Vest, însă cei din Vest nu au curse mai lungi de 1-2 zile. Transporturile mai lungi le fac companiile din est. În România sunt multe companii occidentale care au cumpărat şi înmatriculat aici camioane, cu şoferi români, dar care transportă în Europa de Vest dar plătesc impozite aici”, a spus Marilena Matei, analist al industriei transporturilor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

5 × = 10