Antreprenorii români apelează la imaginea proprie, ca instrument primordial în promovarea afacerii

Aproape 40% dintre antreprenorii români se implică direct în activitățile de marketing ale organizației, iar 24% dintre manageri își promovează firma în special prin participarea la evenimente, potrivit unui studiu de specialitate, remis vineri AGERPRES.

Datele acestui studiu relevă că liderii români, indiferent că sunt antreprenori sau manageri, apelează la imaginea proprie, ca instrument primordial în promovarea afacerii.

Cifrele din studiu arată că românii încep să înțeleagă un lucru esențial: oricine poate avea brand personal, un concept din ce în ce mai răspândit, atât în rândul angajaților, cât și în rândul angajatorilor. Iar într-un viitor nu prea îndepărtat, la procesul de recrutare vor sta față în față două branduri, unul ce reprezintă compania și altul suficient de relevant la o căutare online pentru angajare.

“În ultimii cinci ani, am lucrat cu numeroși antreprenori și manageri, care au obținut creșteri spectaculoase ale cifrei de afaceri și poziții mai bune în companii, pentru că s-au promovat în media ca specialiști credibili prin punerea strategică în evidență a calităților de lideri. Au înțeles că acest lucru e un avantaj competitiv major, pentru că oamenii au mai multă încredere în oameni decât în companii. Ceea ce facem noi, în mod unic, este să promovăm mesajele clienților noștri, la TV și în publicațiile online și print, prin transformarea lor în știri, deci întotdeauna cu valoare de informație”, explică Mihaela Tudor, PR Manager la Tudor Communication.

Accesul la noi oportunități și crearea unei relații cu publicul țintă sunt următoarele beneficii ale brandingului personal, recunoscute de liderii români, potrivit aceluiași studiu. Paradoxal sau nu, bărbații antreprenori (39%) sunt mai puternic implicați în dezvoltarea propriei imagini în interesul companiei decât femeile (34%), prin folosirea mai intensă a tuturor mijloacelor de promovare. În plus, bărbații pun mai mult accent pe imaginea personală pentru a se diferenția de competitori, respectiv 25% dintre aceștia, comparativ cu femeile antreprenor, ce reprezintă doar 16%.

Pe de altă parte, din ce în ce mai mulți angajatori își recrutează sau își studiază cu meticulozitate viitorii colaboratori din mediul online, fie că este vorba despre LinkedIn, Facebook sau Instagram. Imaginea, așadar, face cât o mie de cuvinte și la propriu și la figurat, se arată în studiu, iar relevanța dezvoltării propriei imagini poate face diferența dintre un job bine plătit și un altul mediocru, știut fiind faptul că, oricât de impecabil ar fi CV-ul unei persoane, câteva fotografii sau cuvinte care nu surprind tocmai cele mai inspirate momente pot crea o imagine nedorită.

Studiul calitativ, obținut de Tudor Communication, a fost realizat de compania specializată MKOR Consulting în luna iulie 2017, pe un eșantion format din 639 de lideri din România: 345 de antreprenori și 294 de manageri din mediul business și ONG-uri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

90 − 85 =