Uber și Didi dau o cursă acerbă pentru a câștiga clienți în China. Uber înregistrează pierderi de miliarde în această țară, în timp ce valoarea companiei concurente este într-o continuă creștere. Apple are acum un interes propriu în această luptă.
Apple se implică cu suma de un miliard de dolari la rivalul chinez al Uber, Didi Chuxing. Investiția strategică a gigantului californian este o lovitură de stat pentru intermedierile chinezești de servicii de transport, care se află într-o concurență dură cu serviciul american Uber pe o piață chineză care crește foarte rapid.
Șeful concernului, Tim Cook, a anunțat investiția în concurenții chinezi de taximetrie prin intermediul unui interviu telefonic cu agenția oficială de știri din China. Cook a declarat că vede o mulțime de oportunități pentru o cooperare mai strânsă între companii.
Americanii au decis să efectueze această investiție din motive strategice, inclusiv șansa de a afla mai multe despre domenii specifice pe piața chineză. Investiția lor se va merita, este foarte convins Tim Cook.
Precum fac și cei de la Uber, compania Didi Chuxing, care anterior s-a numit Didi Kuaidi, oferă o aplicație pentru dispozitive mobile, prin care utilizatorii pot cere servicii de transport din partea șoferilor independenți. Ambele companii sunt angajate într-o competiție acerbă pentru clienți și investitori. Ambele companii își subvenționează de asemenea șoferii pentru a câștiga cotă de piață. În luna februarie șeful Uber, Travis Kalanick a recunoscut că, compania sa pierde peste un miliard de dolari anual în China. Didi are, potrivit estimărilor experților, cea mai mare cotă de piață în China și deservește peste 400 de orașe.