APPLE vs SASESC

APPLE vs SALM SASESC

Aparent fara nici o legatura, cele doua branduri reprezinta exemplul elocvent al valorii inregistrabile ca marca a unui produs/serviciu. Este o filozofie constructiva pe care o veti sesiza din raspunsurile la trei intrebari pe care i le-am pus cu placere fostei oradence, dr.DELIA  CIUREA, expert european in proprietate Industriala si manager al Agentiei de Proprietate Industriala Acta Marque Cluj-Napoca. Iata ce spune la cele trei intrebarile puse:

1.-cand  un nume de produs/serviciu devine brand?

2.-ce e mai intai: marca sau brandul?

3.-stii marci neinregistrate, care in timp au devenit branduri si abia dupa aceasta s-au oficializat ca marci inregistrate?

                     646x404

                      1.Un nume de produs  devine brand  cand cucereste intentiile de cumparare ale consumatorilor, clientilor.  Produsul este pe raft, brandul este in mintea si sufletul cumparatorului. Cumparam un produs pentru ceea ce este, dar alegem un brand pentru ceea ce reprezinta.Un produs devine un brand cand imaginea lui transcede perceptiei vizuale si devine rezidenta in mintea noastra , asociind valori si caracteristici unice ale produsului ce-l reprezinta.Brandul cladeste o relatie emotionala puternica intre cumparator si produs/serviciu. Aceasta relatie emotionala poate face ca pretul platit de cumparator pentru brandul preferat sa fie mai mare decat al altor produse similare.De aceea Apple semnifica mult mai mult  decat suma tuturor produselor sale ,fiind astazi o stare de spirit,un mod diferit de a gandi si de a fi.

94d43e327d9303539cb1e2aac7032668_L

                           2.Mai intai este marca si apoi brandul. Sunt foarte multe marci inregistrate dar putine dintre ele sunt branduri. Marca este  semnul distinctiv prin care se diferentiaza oferta unui comerciant de a celorlalti. Cu respectarea unor conditii minime si  avansarea unor sume de bani reprezentand taxe percepute de oficiile de marca , orice persoana  fizica sau juridica poate deveni titular al unei marci inregistrate. Legea nu conditioneaza utilizarea  efectiva a marcii la momentul solicitarii titlului de protectie.Teoriile de marketing spun ca ar trebui inregistrata marca inainte de lansarea produsului. Marca inregistrata este unicul titlu de protectie legala asupra identitatii verbale si vizuale ale unei afaceri.

54-mucegai

                      3.Da, este cunoscut in Romania cazul marcii  Salam sasesc | Cristim – a fost promovat timp de 2 ani pe toate canalele media, devenind un brand foarte cunoscut, fara sa fie inregistrat ca marca. Cristim a inregistrat marca Salam Sasesc dupa ce a descoperit zeci de carmangerii care produceau ‘Salam sasesc” dupa retete proprii.Exista multe astfel de cazuri.  Dintre clientii Agentiei noastre , Compania Il Kolor Cluj-Napoca ,  proprietar al marcii Mucegai Stop(in imagine structura la microscop a mucegaiului) , ani de zile si-a promovat marca pe canale media,  on-line ,  materiale tiparite ,s.a.m.d.Produsul caruia i-a fost asociata marca Mucegai Stop a devenit cunoscut si bine vandut. Ulterior, marca a fost solicitata spre inregistrare de catre o alta companie din Cluj-Napoca.

 

                 Dar mult mai multe veti afla participind la un seminar gratuit, sustinut de dr.DELIA CIUREA, saptamina viitoare, in 5 februarie in noile spatii destinate mediului de afaceri din CETATEA ORADEA.Mai multe detalii mai jos.

Agentia de Proprietate Intelectuală-Industrială Acta Marque Cluj-Napoca organizează în data de 5 Februarie 2014, seminarul Proprietate Intelectuală Înregistrabilă, la Centrul Non-Profit de Susţinere a Afacerilor din Cetatea din Oradea, începând cu ora 09:30.

          Participarea la acest seminar este gratuită. Confirmarea de participare se va face pe baza formularului de înscriere şi se va comunica la adresa office@afbh.ro  Numărul de locuri este limitat la 40 de participanţi.
               Vor fi dezbătute teme  de mare importanţă pentru valorificarea optimă a drepturilor de
proprietate intelectuala care se nasc din activităţile pe care le desfăşuraţi (producţie, servicii comerţ)
 Secțiunile seminarului sunt următoarele:
   1. Prezentarea principalelor categorii de drepturi de proprietate intelectuală
          1.1.   Brevetul de invenție.
          1.2    Desene și modele industriale.
              1.3    Mărcile înregistrate.
   2.Valoarea și functiile  mărcii înregistrate
          2.1  Funcţiile mărcii.
          2.2  Clasificarea mărcilor.
                      2.3. Drepturile conferite titularului mărcii înregistrate.
                      2.4  Procedura și taxele de înregistrare a unei mărci.
              2.5  Valoarea economică a mărcii înregistrate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

59 − = 53