Dacă conduci o mașină electrică există șanse bune ca această să fi fost cumpărată în leasing. Șanse de 80%, ca să fim mai preciși. Conduci un hibrid de tip plug-in? Atunci șansele să o fi luat în leasing sunt de 50%. Așa spun cei de la Bloomberg New Energy Finance, care recunosc că acest studiu nu include șoferii de Tesla (producătorul auto din California nu a prezentat cifrele comparative între leasing și achiziție). Aceste cifre sunt substanțial mai mari decât cota obișnuită, de 30%, întâlnită printre cumpărătorii de automobile din SUA.
Potrivit publicației, există câteva motive pentru acest fenomen, inclusiv presupunerea că rata mai mare de automobile cumpărate în rate este alimentată de cererea mai slabă pentru automobile electrice pe piața second-hand. Acest lucru se datorează în parte faptului că cei care cumpără automobile deținute anterior nu pot beneficia de pe urma primelor și programelor stimulative guvernamentale.
Dar presupunerea este incorectă. Cumpărătorii de vehicule electrice noi din SUA au putut beneficia de un avantaj de 7500 de dolari din banii plătitorilor de taxe, precum și de reduceri locale și alte beneficii. Dar atunci când își vând mașina, ei iau acest lucru în considerare. Astfel că dacă un vehicul a costat, ipotetic vorbind, suma de 38.000 de dolari preț de pornire, el ar fi putut ajunge să coste doar 28.000 de dolari după aplicarea beneficiilor, prețul pe piața second-hand tinde să reflecte prețul real de achiziție, mai degrabă decât cel inițial, de catalog. În mod sigur, unele vehicule de tip plug-in vor suferi o depreciere mai mare decât cele pe combustibili fosili.
Ar putea exista și un alt motiv. Cumpărătorii vehiculelor electrice recunosc că tehnologia bateriilor dar și alte tehnologii din mașini evoluează rapid și nu vor să se oprească asupra unui singur vehicul pe care să îl utilizeze pe termen lung, pentru că se așteaptă ca pe termen lung vehiculele să beneficieze de îmbunătățiri considerabile, cum ar fi o autonomie sporită substanțial.
Chiar dacă Tesla nu a oferit date oficiale cu privire la acest subiect, jurnaliștii au efectuat un sondaj pe Facebook printre proprietarii de automobile Tesla, care arată că procentajul automobilelor cumpărate în leasing este relativ scăzut. Din 132 de respondenți un număr de 114, sau altfel spus 86%, au cumpărat vehiculul cu banii jos nu prin programe de leasing, subliniind faptul că în segmentul vehiculelor electrice diferențele pot fi foarte mari.
Nearly 80% Of Electric Cars (Minus Tesla) Are Leased, Not Bought, In U.S.