AR a moștenit toate promisiunile și agitația formată în jurul VR

Pentru mare parte din ultimii 20 de ani ni s-a spus că realitatea virtuală și mai puțin cea augmentată va transforma viețile noastre, felul în care comunicăm, folosim computere, ne jucăm și savurăm alte forme de divertisment. În anul 2018, situația pare să se fi inversat. AR este tehnologia care promite mai multe, iar ca rezultat vedem cum industria mută resursele sale și produce alte tipuri de produse. În combinație cu progresele înregistrate în domeniul imagisticii computerizate, care caută să ofere software-ului abilitatea de a vedea și înțelege mediul înconjurător, folosind camere, senzori și inteligență artificială.

CEO-ul Apple, Tim Cook, a declarat într-un interviu din septembrie 2016 că el crede că realitatea augmentată va avea parte de un succes mai mare dintre cele două tehnologii concurente. Anul trecut Cook a continuat cu comentarii care arată o încredere tot mai mare, făcând precizări cu privire la dispozitivul AR al companiei sale. El a declarat că privește această nouă tehnologie (AR) ca fiind o idee revoluționară, precum smartphone-ul. Telefoanele inteligente sunt pentru toată lumea. Nu trebuie să ne gândim că iPhone este făcut doar pentru o categorie de oameni sau doar pentru anumite țări. Este pentru toată lumea, a spus el la acea vreme. El crede că AR este o chestie uriașă și ne va îmbunătăți viețile considerabil.

Interesul reînoit în AR a fost clar cu ocazia CES de anul acesta, unde vizitatorii au putut vedea diferite tipuri de ochelari inteligenți, gata de producție, head-up display-uri și căști mari și hidoase, deloc practice. Întregul spectru de dispozitive AR a fost prezent, făcând ușor de trasat o paralelă cu situația VR din urmă cu cinci ani de zile. VR-ul de astăzi s-a retras în principal în subteran, cu produse comerciale de la trei mari branduri de consum care au fixat un nivel ridicat.

AR-ul ar putea fi o tehnologie complet diferită de VR, cu un public-țintă diferit – interacțiunea majorității consumatorilor cu tehnologia AR s-a făcut în principal prin jocul Pokemon Go. Este important să ne uităm la HoloLens de la Microsoft precum și la Google Glass pentru a ne putea da seama cum va ajunge AR-ul să fie o prezență constantă în industria IT, precum și care sunt așteptările consumatorilor față de acest tip de tehnologie.

https://www.theverge.com/2018/1/18/16906640/ar-vr-prom

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

− 2 = 4