Armatorii se orientează către diesel în loc de tehnologii moderne

Din anul 2020 pentru toate ambarcațiunile din lume vor intra în vigoare prevederi mai stricte pentru protecția mediului. Această decizia afectează în special două industrii majore: transportul maritim și sectorul petrolier. Dar acestea nu par să se pregătească pentru ce urmează și se îndreaptă spre o situație de haos.

Cerințe de mediu mai dure din 2020 pentru transportul maritim își arată primele efecte pe piața petrolului. Astfel că, concernul de energie Shell are în plan construirea unei noi instalații de desulfurare la rafinăria Rheinland din Germania. Aprobările corespunzătoare sunt prevăzute să sosească în primul trimestru din 2018.

Motivul din spatele acestei decizii sunt cerințele mai dure de mediu ce vor intra în vigoare din anul 2020. Din acel moment toate ambarcațiunile din largul mării vor putea să utilizeze combustibil cu un conținut de sulf de 0,5% în loc de 3,5% sau alternativ să fie echipate cu un sistem de epurare a gazelor emise în atmosferă. Pentru că astfel se va ajunge la o cerere tot mai mică de combustibil cu conținut ridicat de sulf, atât industria navală, cât și cea petrolieră se văd puse în situația de a investi miliarde de dolari. Standardele mai ridicate de mediu vor schimba piețele și vor influența afacerile, spune o purtătoare de cuvânt de la Shell. Iar din acest motiv trebuie să reacționăm. Prin aceste instalații noi, reziduurile grele din procesul de producție vor putea fi prelucrate pentru a obține produse petroliere ușoare, cum ar fi petrolul pentru încălzire.

Conform unui studiu al firmei americane de analiză și consultanță, IHS Markit, armatorii și firmele producătoare de petrol nu par să fie pregătite în vreun fel pentru a face față noilor cerințe. Reglementările, care au fost decise în luna octombrie anul trecut de către Organizația Maritimă Internațională IMO, au sosit cu cinci ani mai devreme decât sperau cele două sectoare industriale.

În unele reigiuni, precum în Marea Nordului și Marea Baltică, există în vigoare o limită mai redusă, de doar 0,1% conținut de sulf. Dar în largul mărilor armatorii au dreptul să utilizeze combustibil cu conținut mai mare, care este mai dăunător mediului înconjurător și costă, bineînțeles, doar jumătate din prețul celui desulfurizat. Petrolul greu reprezintă 70% din totalul combustibilului utilizat la nivel mondial pentru deplasarea ambarcațiunilor. Pe viitor armatorii vor avea posibilitatea de a alege între un combustibil scump, desulfurizat, sau instalații scumpe pentru epurarea gazelor degajate în atmosferă.

http://www.n-tv.de/wirtschaft/Reeder-setzen-auf-Diesel-statt-Technologie-article20037397.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

3 × 1 =