ASA NU…

asian businessmanAșa nu…

Managerii unei companii trebuie să aibă grijă cum vorbesc cu angajații și ce fel de cuvinte folosesc, pentru că pot foarte ușor să îi demoralizeze și sa demotiveze colaboratorii. Mai jos sunt unele dintre cele mai comune fraze folosite de managerii răi.

  • Ești norocos că ai acest loc de muncă. Vor să îți spună că mai bine ai fi recunoscător că ai un loc de muncă și nu să mai ai și pretenții. Acești managerii nu știu cum să rezolve problemele și să accepte feedback-ul din partea angajaților.
  • Descurcă-te singur. Pe lângă faptul că este cam leneș managerul, nu este nici politicos să îți spună acest lucru, chiar dacă este rolul tău să faci acel lucru. Ar fi bine să te încurajeze și ghideze puțin, că de aceea este leader.
  • Nu am timp pentru a evalua performanța ta, dar te descurci bine. Nu este suficient, angajații trebuie să știe ce fac bine, unde mai au de lucrat și ce aptitudini sau cunoștințe trebuie să își mai dezvolte.
  • Idea ta este proastă. Chiar dacă nu toate ideile sunt grozave, un manager ar trebui să știe că ideile bune nu vor apărea într-un mediu tensionat, ce în unul unde angajații se simt bine.
  • Fă numa ce îți spun. Este simplu să dai doar ordine, dar este mult mai eficient pe termen lung să le dai și contextul, să le explici de ce și care este rezultatul și scopul sarcinii.
  • Care este problema ta? Feedback-ul nu este personal. Nu te legi de inteligența unui om, de el ca și persoană, îi vei da feedback pe rezultate, performanță.
  • Rolul tău este acela care spun eu că este.  Un bun manager îți va explica mai mult decât să îți spună doar că acesta este rolul tău.
  • Te descurci mai bine decât se descurcă X. Nu este bine să compari membrii echipei între ei.

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

19 − 9 =