“Toate drumurile duc la Roma”, se spune în cazul vehiculelor utilizate marca VW și există numeroase posibilități pentru transformarea autovehiculelor grele în unele autonome și lipsite de emisii pe viitor. Printre care și tehnologii pe care le avem de multă vreme.
Cine va trece anul viitor pe A9 în Germania între München și Nürnberg, ar putea observa ceva foarte surprinzător: o succesiune de două camioane MAN la distanță foarte mică unul în spatele celuilalt aflată pe prima bandă a autostrăzii. Iar cabina șoferului nu are pe nimeni înauntru. Datorită avansurilor tehnologice al doilea camion este complet autonom și urmărește liderul din fața sa, la fel de atent ca un detectiv particular. Sistemul se numește “Platooning” sau “interconectare electronică”, acest sistem fiind implementat recent și de cei de la Volvo, făcând astfel tranziția sistemelor autonome de la automobile personale la vehicule de transport marfă.
Pentru directorul Volkswagen, Andreas Renschler,sistemul de rulare autonomă în coloană care va fi testat pe autostrada germană A9 cu autorizație din partea guvernului este primul pas pe un drum foarte lung în direcția obținerii unor vehicule autonome și interconectate, toate acestea pentru un viitor mai sigur și mai curat. Renschler a prezentat pentru prima dată la Hamburg câteva din conceptele la care lucrează diferite mărci ale concernului. Sub acoperișul VW se află, pe lângă MAN și producătorul suedez Scania, subsidiara braziliană Volkswagen Caminhões e Ônibus care construiește autobuze și camioane grele, firma americană Navistar și bineînțeles vehiculele ușoare de marfă cu simbol VW, cum ar fi Crafter și Caddy.
http://www.n-tv.de/auto/So-will-VW-die-Brummis-elektrisieren-article20081799.html