Uniunea Europeană a propus noi reguli pentru testarea emisiilor auto, in urma scandalului care implică vehiculele diesel VW. UE vrea ca testele să fie efectuate de către evaluatori independenți, care nu au contacte cu producătorii auto.
UE dorește, de asemenea, să fie în măsură să recheme orice vehicule în întreaga regiune și să efectueze teste in timp real de conducere. În momentul de față testele sunt efectuate la nivel național și sunt apoi valabile în întreaga Europă. Noul plan pentru a testa nivelul de dioxid de azot emis de autovehicule se va aplica tuturor țărilor din UE.
De asemenea, laboratoarele care testeaza masinile nu vor mai fi plătite direct de către producători, în scopul de a preveni conflictele de interese. Comisia dorește, de asemenea, puterea de a ordona rechemarile.
În acest moment, UE nu are competența de a acționa împotriva natiunilor. Noile reforme s-ar putea confrunta cu o rezistență rigidă din partea unor țări care s-au opus sa vadă puteri indepărtate de autoritățile naționale.