Potrivit unui raport, Audi ar fi manipulat modelul A3, astfel încât acesta să nu încalce limitele Uniunii Europene în materie de emisii. Compania nu vrea să audă de testele care dovedesc acest lucru. Cei de la Ingolstadt au acoperit tot ce se putea.
Compania germană Audi, subsidiară a VW, ar fi manipulat motoarele diesel de la variantele actuale ale modelului A3, pentru a se încadra în limitele legale de emisii. Asta reiese din rezultatele testelor de la laborator ale centrului de cercetare Joint Research Centre (JRC) al Comisiei Europene, raportează “Süddeutsche Zeitung”. Autoritățile de la Bruxelles au publicat rapoartele de testare la îndemnul comisiei de anchetă pe care Parlamentul European a pus-o la punct pentru a clarifica scandalul emisiilor.
Audi a explicat faptul că, compania nu are nici un fel de informații legate de presupusele falsificări. De asemenea, cei de la Ingolstadt spun că nu se precizează clar despre care motorizare ar fi vorba. De aceea nu se pot trage concluzii, cel puțin pentru moment. Există măsurători independente, unde A3 cu motor 2,0 litri TDI este cotat foarte bine în limitele normei de poluare Euro 6.
Cei de la Audi sunt deja implicați în scandalul emisiilor prin intermediul concernului mamă, Vokswagen. Pentru vineri Curtea Districtuală de la San Francisco a fixat o audiere pentru atingerea unui compromis privind reparațiile și retragerea de pe piață a 85.000 de automobile diesel cu motoare Audi de 3,0 litri. VW a obținut deja din luna octombrie o înțelegere în SUA privind manipularea ielaglă a 475.000 de automobile cu motoare diesel de 2,0 litri. Procedura costă compania germană 16,5 miliarde de dolari, incluzând costurile compensării dealerilor.