A durat peste un sfert de secol până ce ultimul tronson al autostrăzii Dresda-Praga a putut să fie deschis. În munții din Boemia Centrală se trece de sâmbăta aceasta prin două tuneluri și peste cinci poduri. Dar deja este pus la îndoială succesul acestui proiect.
Nu este masivul Gotthard, dar construcția unei autostrăzi continue de la Berlin la Praga prin Dresda prin munții din Boemia Centrală a fost dificilă. În urmă cu trei ani o alunecare de teren a provocat pagube serioase pentru proiect.
Sâmbătă a fost deschis însă ultimul tronson al acestei magistrale, chiar înainte de sărbători. În acest an mulți șoferi cehi vor vizita Piața Striezel din Dresda, promite Jan Studecky, purtător de cuvânt al Direcției de Autostrăzi RSD cu sediul la Praga.
În cealaltă direcție de mers târgurile de Crăciun din Sachsen sau Berlin îi atrag pe cehii din Praga cu șuncă sau rulouri delicioase cu scorțișoară. Bucurie va provoca nu doar economia de timp dintre Lovosice și Rehlovice din nordul Boemiei, care este estimată la 15-20 de minute, în funcție de starea traficului.
Se elimină în special ocolirea plictisitoare prin localități, care se soldează de cele mai multe ori în blocaje de trafic. Dar șoferii au trebuit să aștepte multă vreme. De la deschiderea șantierului au durat nu mai puțin de 25 de ani de zile. Primele planificări pentru autostrada dintre Elbflorenz și metropola de pe râul Vltava datează chiar din anul 1968.
Ultimul tronson de doisprezece kilometri conține două tuneluri și cinci poduri, prin munții din Boemia Centrală. Costurile au crescut astfel semnificativ, la un total de 500 de milioane de euro. Ecologiștii au criticat fără succes acest traseu printr-o regiune naturală protejată. Șantierul prin acest relief dificil a fost trasat de predecesori, a spus Ministrul Ceh al Transporturilor, Dan Tok, pentru Agenția Germană de Presă. Obiectivul său a fost de a duce lucrările la bun sfârșit, fără a compromite securitatea proiectului. Pentru Cehia autostrada D8 este poarta către Germania și landul Sachsen.
http://www.n-tv.de/auto/Autobahn-Berlin-Prag-nach-25-Jahren-fertig-article19338751.html