Autoturismul viitorului va fi electric, autonom si interconectat

Renault se pregăteşte pentru maşina viitorului cu inteligenţă de la Intel. Specialiştii spun că achiziţia este un pas făcut de Renault spre maşina viitorului, care va fi „autonomă, electrică şi conectată“.

Unitatea respectivă se ocupă cu activităţi de cercetare şi dezvoltare în domeniul software-ului integrat. „Acest proiect de achiziţie se înscrie complet în cadrul strategiei grupului Renault, care vizează furnizarea de noi servicii conectate şi îmbunătăţirea experienţei clienţilor săi“, a declarat CEO-ul grupului, Carlos Ghosn.

Termenii acordului nu au fost făcuţi publici. Activităţile Intel incluse în acord implică peste 400 de salariaţi din cadrul a două locaţii, Toulouse şi Sophia Antipolis, în apropiere de Nisa.

Achiziţia, care ar putea fi finalizată până la sfârşitul celui de-al doilea trimestru, se va realiza prin cumpărarea de către Renault a unei societăţi nou-create de către Intel în cadrul căreia vor fi transferate activităţile de R&D.

Potrivit La Tribune, achiziţia are menirea de a ajuta Renault să prindă viteză în dezvoltarea maşinii viitorului. „Este o competentă-cheie pentru viito­rul industriei auto“, a declarat Alexandre Corjon, oficial Renault. Şi, evident, constructorul vrea să rămână lider în ceea ce priveşte maşina viitorului, care va fi „autonomă, electrică şi conectată“.

Renault era perceput drept pionier în domeniul software-ului integrat cu R-Link, sistemul său care reunea mai multe aplicaţii de conectivitate. Numai că acest sistem a devenit depăşit în condiţiile în care Apple şi Google au dezvoltat propriile soluţii de sincronizare a telefoanelor cu tabloul de bord.

În plus, Renault a rămas în urmă în ceea ce priveştea nunţarea de proiecte de maşini autonome. Producătorul a indicat că va propune un autovehicul 100% autonom în jurul anului 2020. Miza pentru constructorul auto francez este să controleze tehnologii care îi vor permite să propună echipamente sau servicii de conectivitate care să fie profitabile.

Integrarea competenţelor R&D ale Intel reprezintă deci o modalitate de accelerare. De altfel, Alexandre Corjon arată că achiziţia va ajuta Renault să-şi accelereze cu 3, până la 5 ani, planul de dezvoltare deja existent.

Renault nu este primul jucător din industria auto mondială care alege o implantare în Sophia-Antipolis. Bosch este prezent acolo din 2015. Ar putea exista o muncă de echipă. Alexandre Corjon nu spune nu.

Însă Renault este interesat de asemenea de ecosistemul din zonă. „Vrem să beneficiem de ecosistemul local şi să ne creştem capacitatea de inovaţie“.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

− 1 = 3