Bani nerambursabili pentru promovarea produselor agroalimentare pe piețele internaționale

Asociațiile de producători din Uniunea Europeană, inclusiv din România, pot accesa și în anul 2018 fonduri europene pentru promovarea produselor agroalimentare pe piețele internaționale, Comisia Europeană anunțând, vineri, că va acorda anul acesta o finanțare de 169 de milioane de euro pentru aceste activități, cu 27 de milioane de euro mai mult decât în 2017.

Potrivit uni comunicat , Comisia Europeană a lansat vineri cereri de propuneri privind programe pentru promovarea produselor agricole europene, atât la nivel mondial, cât și în cadrul UE.

Programele pot viza o gamă amplă de tematici, de la campanii generale privind alimentația sănătoasă la sectoare de piață specifice.

„Anul trecut, ofertele de programe de promovare a produselor agroalimentare au depășit bugetul disponibil de aproape zece ori. Așadar, dacă sunteți o organizație eligibilă, acum este momentul să vă depuneți candidatura”, a spus Phil Hogan, comisarul pentru agricultură și dezvoltare rurală.

Aproximativ două treimi din finanțarea disponibilă este destinată promovării produselor alimentare din UE în țările din afara UE, în special în cele în care există un mare potențial de creștere a exporturilor agroalimentare din UE, precum Canada, Japonia, China, Mexic și Columbia.

În ceea ce privește programele din cadrul UE, accentul ar trebui să se pună pe informarea consumatorilor cu privire la diferitele sisteme și etichete de calitate ale UE, precum indicațiile geografice sau produsele ecologice. Finanțarea sectorială va fi dedicată programelor care promovează creșterea durabilă, inclusiv a ovinelor și a caprinelor.

De asemenea, este prevăzută alocarea unei finanțări pentru campaniile menite să promoveze alimentația sănătoasă și creșterea consumului de fructe și legume.

Lista completă a priorităților și a finanțărilor disponibile ale Comisiei poate fi consultată aici

Cine poate cere banii europeni pentru promovare

O gamă largă de organizații, precum organizații comerciale, organizații de producători și organisme agroalimentare responsabile pentru activități de promovare, sunt eligibile pentru a solicita finanțare prin intermediul cererii de propuneri lansate vineri – precizează Comisia Europeană.

Așa-numitele programe „simple” pot fi prezentate de una sau mai multe organizații din aceeași țară a UE.

De asemenea, programele „multinaționale” pot fi prezentate fie de cel puțin două organizații naționale din cel puțin două state membre, fie de una sau mai multe organizații europene. campaniile subsecvente se desfășoară de obicei timp de trei ani.

Unde se depun cererile

Propunerile trebuie prezentate până la data de 12 aprilie 2018 pe internet, AICI. Comisia va evalua propunerile și va anunța în toamnă care vor fi beneficiarii.

Agenția Executivă a Uniunii Europene pentru Consumatori, Sănătate, Agricultură și Alimente (CHAFEA) furnizează o serie de instrumente menite să-i ajute pe candidați să își prezinte cu succes propunerile. Mai multe informații vor fi disponibile în cadrul unei serii de „zile de informare” care vor avea loc în întreaga UE. Prima zi de informare va avea loc la Bruxelles la 31 ianuarie și va fi deschisă tuturor potențialilor beneficiari, agențiilor de publicitate și autorităților naționale

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

27 + = 32