Barcelona va reduce prin lege publicitatea stradală, pe care o consideră o formă de „poluare”

mupis

O nouă inițiativă legislativă din Barcelona va reduce semnificativ volumul publicității stradale permise de primărie în spațiile publice, pe motiv că panourile și afișele publicitare reprezintă o formă de poluare, scrie CityLab. Începând cu iulie 2016, publicitatea stradală va fi redusă cu 20%, într-un efort de a face orașul mai atractiv și mai puțin dezordonat. Măsura nu va fi aplicată sub forma unei interdicții; edilii vor reduce pur și simplu numărul de spații pe care pot fi lipite afișe.

„Barcelona este un loc foarte poluat de publicitate, de două ori mai poluat decât alte orașe spaniole și europene”, a spus Gerardo Pisarello, comisarul pe probleme economice și financiare al Barcelonei. „(Noul plan ne va permite) să ne bucurăm de un peisaj urban mai prietenos și mai puțin sufocant, fără să fie afectate veniturile orașului”. Pe lângă această inițiativă, prin care orașul va îndepărta o parte din panourile publicitare cu două fețe (foto sus), cele care vor rămâne urmând să afișeze la un moment dat reclame pe o singură față, Pisarello vrea să crească și prețul utilizării panourilor păstrate.

Din 2006 încoace, prețul minim perceput la licitație de edilii Barcelonei pentru contractul publicității stradale a fost de 10,5 milioane de euro. Începând de vara aceasta, el va urca la 12 milioane de euro, cel care va licita cel mai mult fiind obligat să investească și 1 milion de euro în mobilier stradal. Primarul Barcelonei, Ada Colau, a început de mai multă vreme o misiune de combatere a ceea ce numește exploatarea comercială a orașului. Aflați mai multe pe CityLab.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

1 × 10 =