Un nou studiu cu privire la baterii efectuat pe baza datelor colective preluate de Tesla de la proprietarii de Model S și Model X sugerează că pachetele de baterii Tesla vor mai avea încă 80% din capacitate după ce ating un rulaj de 850.000 de kilometri.
Un grafic online creat de Matteo și menținut de Merijn Coumans prin intermediul “Dutch-Belgium Tesla Forum” urmărește gradul de degradare a bateriei înregistrat de fix 900 de șoferi Tesla din toată lumea. Folosind un model de progresie liniară, graficul compilează diferite pachete de date pentru a crea o linie de tendință care sugerează capacitatea rămasă a bateriei pentru Tesla Model S și Tesla Model X odată cu trecerea timpului sau parcurgerea de kilometri.
Aceste informații sunt importante pentru mulți utilizatori ai Tesla și posibili cumpărători pentru că oferă perspective importante cu privire la autonomia pe care un vehicul ar putea să o oferă odată cu trecerea timpului. Linia de tendință din grafic arată că, capacitatea bateriei scade în medie cu 1% la fiecare 50.000 de kilometri. Potrivit postării lui Maarten Steinbruch de pe blog, un Tesla Model S sau Model X va mai păstra încă 92% din capacitatea bateriei la 240.000 de kilometri. Prin comparație, un vehicul cu motor pe ardere internă este de așteptat să atingă durată maximă de utilizare în jurul valorii de 220.000 de kilometri.
În plus, Tesloop, un serviciu de transport între orașe oferit de Tesla, disponibil în sudul Californiei, are deja primul vehicul care a depășit pragul de 500.000 de kilometri, cu doar 11.000 de dolari cheltuiți ca și revizii și mentenanță.
Pe parcursul ultimilor doi ani, am putut vedea cu toții că se pot dezvolta vehicule electrice cu o fiabilitate la care cele pe combustibili fosili nu pot nici măcar să viseze, au declarat cei de la Tesloop. Iar în timp ce s-au economisit 60.000 de dolari cheltuieli cu combustibilul și reviziile tehnice, cel mai mare câștig este faptul că mașina este pregătită să înfrunte încă 900.000 de mile în următorii șase ani, timp în care mai este în garanție.
Este important de menționat că graficul online se referă la celula 18650 de la Tesla și nu cea mai nouă versiune, 2170, folosită pe Model 3. Pe baza comentariilor Tesla că celulele sale 2170 au o densitate mai bună a energiei și un design mai eficient pentru orice situație, nu ar fi deloc surprinzător ca Model 3 și viitoarea flotă Tesla să folosească un tip de celulă care să suporte mai multe cicluri de încărcare, atingând un milion de kilometri cu peste 80% capacitate rămasă.
http://www.teslarati.com/tesla-battery-life-80-percent-capacity-840km-1-million-km/