Mașinile electrice sunt încă incomparabile cu cele pe benzină sau diesel când vine vorba despre timpul necesar în prezent pentru a se alimenta cu energie pentru continuarea călătoriei. Deși producătorii auto au început să reducă masiv din frica clienților față de lipsa de autonomie a acestora, timpii de încărcare a bateriei fac din călătoriile pe distanțe lungi într-un automobil electric o activitate extrem de anevoioasă.
Cele mai puternice stații de încărcare rapidă pe care le avem în prezent pot să adauge 320-350 de kilometri autonomie în circa jumătate de oră în condiții optime, în timp ce benzina sau diesel-ul pentru aceeași distanță poate fi pompat în rezervor în doar câteva minute.
Recent cei de la Toshiba au lansat un anunț potrivit căruia a dezvoltat un tip de baterie pentru mașini electrice care poate oferi o încărcare completă în doar șase minute. Compania japoneză de produse electronice a dezvăluit noua sa generație de celule de baterie, SciB, despre care se spune că oferă o densitate mult mai mare de energie ce provine din utilizarea unui material nou care dublează capacitatea anodului din baterie.
Cu un pachet de baterii format din celule care au acest avantaj, inginerii de la Toshiba spun că un automobil electric compact ar putea avea nevoie să fie conectat la priză doar șase minute pentru a obține 320 de kilometri de autonomie.
Această capabilitate sporită provine din utilizarea unui material de ultimă generație în construcția anodului din baterie, denumit “oxid de titan și niobiu”, care va permite companiei să dubleze capacitate de stocare a litiului cu ajutorul anodului pe bază de grafit.
Metoda patentată de Toshiba include sintetizarea și rearanjarea cristalelor de oxid de titan și stocarea ionilor de litiu într-un mod mai eficient, care oferă capabilitatea de încărcare rapidă. Inginerii au testat o baterie-prototip de 0,6 kW-oră cu aceeași tehnologie și compania a declarat că rezultatele au arătat că recenta structură a anodului a permis sporirea capacității bateriei, operare în condiții sigure chiar și la temperaturi scăzute.