Cei de la Specialized transformă bicicleta electrică Vado într-un Turbo veritabil. Motorul este mutat în centru și este fabricat de cei la Brose. În funcție de variantă Specialized oferă această bicicletă la prețuri cuprinse între 2800 și 4400 de euro.
Cine merge la un dealer și comandă o bicicletă Specialized, are în minte o experiență sportivă pură. Cel puțin așa se întâmpla până acum.
Lumea se schimbă continuu și toată lumea trece la modul electric.
Iar tot mai mulți oameni aleg să înlocuiască trenul sau mașina cu pedalatul. Producătorul american de biciclete găsește această tendință ca fiind oarecum dificilă, dar nu mai vrea să amâne momentul. Astfel că reia o tentativă demarată în anul 2012 și decide să o continue, pentru a lansa pe piață biciclete electrice pentru navetiști. În prezent proiectul se numește Rad Turbo, iar numele pare să fie pe măsură: bicicleta beneficiază de un motor amplasat pe butucul de la roata din spate și un concept pentru un sistem de acumulatori care aduc aminte de modelele Stromer. Prețul maxim este estimat undeva la 5500 de euro.
Mai aduce multe noutăți. Noul Turbo de culoare roșu aprins, dar disponibil și pe verde deschis, alb ca zăpada sau gri-cenușiu, primește porecla Vado și va fi lansat în șase versiuni diferite. Motorul a fost mutat în mijloc și este fabricat de cei de la Brose, ceea ce declanșează o comedie din punct de vedere logistic. Unitatea centrală este fabricată la Berlin și apoi trimisă către Taiwan, unde bicicleta va fi asamblată, iar apoi tot ansamblul este returnat la Berlin unde se verifică nivelul de calitate. Tot acest parcurs este efectuat pe vapor iar acumulatorii sunt transportați în condiții bune fiind etichetați ca mărfuri periculoase.
Rezultatul se poate vedea, pentru că Vado este foarte ordonat și rulează fără nici un zgomot. Cine vrea să poarte și o servietă voluminoasă specifică ofițerilor căilor ferate, va alege varianta cu un coș de bagaje. Sprijinul oferit de motorul electric poate fi reglat în trei etape și poate fi programat prin intermediul unei aplicații, ceea ce face ca până și rafalele puternice de vânt sau dealurile abrupte să nu îi pună probleme.
Roțile acționează rigid, dar nu incomfortabil. Șaua ar fi putut fi ceva mai comfortabilă, a fost ales un model mai dur destinat celor care călătoresc pe distanțe mai lungi, spun inginerii de la Specialized. Direcția este stabilă, iar obstacolele nu pun probleme serioase. Cine vrea să o împingă trebuie să se înarmeze cu răbdare, pentru că în funcție de model ea cântărește 21 sau 23 de kilograme.
http://www.faz.net/aktuell/technik-motor/auto-verkehr/elektrorad-vado-von-specialized-ausprobiert-15015396.html