Bihorenii care circula cu Volkswagen, Audi, BMW, Opel si Citroen trebuie sa stie ca au masini cu probleme privind poluarea si deci alte taxe de platit

Snapshot 2015-09-25 13-39-18

Din pacate problemele cu scandalul Volkswagen la care se dauga si  Audi, BMW, Opel si Citroen nu sunt numai pentru producatori ci si pentru cumparatorii masinilor respective. Regulile UE de care nici noi bihorenii, romanii nu putem scapa, taxele se vor corela cu poluarea mai mare sau mai mica. Consumatorul roman ar putea plati diferenta in contul taxei de poluare, actual timbru de mediu, pentru noxele emise de autoturismele Volkswagen, considera unii avocati.

“In mod sigur vor fi probabil pusi sa plateasca diferenta de taxa oamenii care au cumparat aceasta masina fiind convinsi ca nu are emisii prea ridicate. Autoritatile romanesti cu siguranta vor cere banii acestia de la populatie. Populatia ar trebui sa fie suparata pe tema asta pentru ca, in realitate, daca aceasta taxa trebuie s-o plateasca cineva atunci trebuie sa fie Volkswagen. Volkswagen va spune ca nu trebuie sa plateasca aceasta taxa pentru ca si Comisia Europeana a considerat-o ca fiind ilegala”, spun avocatii.

Autoritatile europene si cele romanesti vor spune ca Volkswagen nu trebuie sa plateasca. Statul roman poate solicita Registrului Auto Roman sa cheme consumatorii sa mai faca o data testul de emisii.

“Pentru cei care au platit timbrul de mediu sau taxa de poluare, statul roman prin RAR poate determina (consumatorii) in momentul in care exista suspiciuni sa mai treaca o data sa faca testul de emisii poluante. In momentul in care se face din nou testul de emisii poluante atunci se emite o noua decizie de calcul. Daca vor exista diferente, atunci ANAF poate executa silit suma inscrisa in decizia de calcul sau sa ramana cu masina neinmatriculata. Raporturile sunt intre autoritatea publica si cel care a inmatriculat-o”,  explica avocatii.

Comisia Europeana a solicitat, joi, tuturor celor 28 de state comunitare sa demareze propriile lor investigatii la nivel national cu privire la autoturismele Diesel produse de Volkswagen pentru a putea stabili daca si cat de multe vehicule certificate in UE au fost echipate cu sisteme care incalca reglementarile Uniunii Europene (sisteme electronice speciale pentru evitarea standardelor referitoare la poluare).

Cel mai mare producator auto la nivel mondial, Volkswagen, este acuzat ca ar fi manipulat rezultatele testelor autoritatilor SUA legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui software care permitea masinilor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor, dar nu si in timpul operatiunilor normale. Din acest motiv, nivelul poluarii era mai ridicat, sustine Agentia pentru Protectia Mediului din SUA (EPA).

Reprezentantii VW au recunoscut ca au falsificat datele la testele din SUA privind emisiile vehiculelor si au anuntat ca 11 milioane de vehicule diesel vandute in intreaga lume au fost echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare. Numai in SUA, amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul.

Reparatiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse in ultimii sapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat si Audi A3.

In esenta, scandalul de proportii in care este implicat grupul Volkswagen, acuzat ca a instalat un soft pentru a vicia teste de noxe din Statele Unite, este doar inceputul, alti mari producatori europeni, ca Audi, BMW, Opel si Citroen, avand masini cu probleme asemanatoare.

ONG-ul european T&E (Transport & Environment) a realizat in ultimii ani mai multe teste, inclusiv de emisii poluante, cu autoturisme foarte cunoscute, iar rezultatele sunt de-a dreptul socante.

Cei de la T&E sustin ca mai toti producatorii auto apeleaza la mai multe tertipuri pentru a manipula atat testele de emisii, cat si pe cele de consum, rezultatele reale fiind mult diferite de cele oficiale, realizate in conditii de laborator.

Sursa citata vine cu exemplul emisiilor oxizilor de azot care, la motoarele diesel moderne, sunt in medie de cinci ori mai mari decat cele realizate la teste oficiale.

In unele cazuri, diferentele sunt atat de mari incat ONG-ul suspecteaza ca autoturismele in cauza au instalate dispozitive speciale pentru a manipula rezultatele, similar cu cele aflate pe masinile Volkswagen.

De exemplu, un Audi A8 diesel a avut emisii de oxizi de azot de 21,9 ori mai mari decat limita legala. In acelasi mod, un BMW X3 diesel a produs emisii de 9,9 ori peste limita, un Opel Zafira Tourer a avut emisii de 9,5 ori mai mari, iar un Citroen C4 Picasso a fost descoperit cu emisii de peste 5 ori mai mari decat limitele legale.

Socant este ca toate autoturismele de mai sus, testate in conditii de trafic, au trecut cu brio de testele de laborator.

Scandalul Volkswagen este doar inceputul: Francezii fac o dezvaluire socanta despre motoarele diesel

T&E prezinta si cateva dintre tertipurile utilizate de producatori pentru a manipula testele, altele decat celebrul soft special al Volkswagen. Astfel, bateriile autoturismelor sunt schimbate inaintea testelor oficiale, fiecare rezultat este redus cu 4%, iar dispozitivele de testare sunt utilizate cu setari incorecte.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

7 × = 56