Bine de stiut-locurile de munca din care angajatii pleaca cel mai repede

Snapshot 2014-08-31 13-05-41

Pe fondul mediatic de weekend, in care dreptul primarului de a fi curva dar si tupeul lui Putin de a face  o noua ordine mondiala care au umplut imaginile de la televizor dar si de pe site-urile de stiri, m-am gandit ca pentru noi, cei care dorim sa facem ceva cu adevarat in Romanica noastra, un subiect mai important, ar fi cum sa ne tinem angajatii, colegiii, mai mult langa noi, ar fi un motiv de analiza mai util decat politicul ruso-romanesc.

In prezent tara noastra are peste 460.000 de someri, si cu toate acestea sunt angajati care prefera sa renunte la locul de munca dupa cateva luni de activitate. Profesiille care ii fac pe romanasii nostri sa-si dea demisia dupa cateva luni de la semnarea contractului de munca in numar de cinci, si pentru care ca angajatori, executivi, antrprenori trebuie sa gasim solutii de stabilizare personala ar fi cele de mai jos.

1-Operator productie.

Cei mai multi romani care renunta in primul an de activitate sunt cei care lucreaza in productie, sustin specialistii in recrutare.  Astfel, circa 50% din angajatii din productie renunta la locul de munca. Durata medie de rezistenta pe post este de o luna sau doua luni de zile, insa sunt si angajati care isi dau demisia dupa patru luni.Principalele cauze sunt: salariul mic in medie 750 lei net, angajatii nu fac fata programului de lucru (3 schimburi), le este dificil sa faca naveta la fabrici (cei mai multi locuiesc in comune si sate), divergentele in echipa (cu superiorii sau colegii), nu se adapteaza la locul de munca.

2-Angajat call center.

Circa 30% renunta la post dupa opt sau noua luni de munca. Unii angajati care renunta si dupa 2 saptamani, isi dau seama ca nu fac fata stresului. In general, majoritatea renunta in primele trei luni.Cauza esentiala care determina parasirea domeniului este, desi suna paradoxal, chiar motivatia care au dus la alegerea lui: abilitatile si competentele pe care le aduce cu sine acest tip de job, orientarea catre client, gestionarea timpului si stresului, comunicare eficienta, abilitati de negociere si vanzari. Experienta capatata intr-o astfel de pozitie ii determina pe cei mai multi angajati sa ia in considerarea noi provocari, catre pozitii de back office, altele decat cele dintr-un call center, cu un nivel superior de expertiza si potential de dezvoltare personala si profesionala. Media salariala: 1.200 – 1.500 lei net, dar ntr-un call center, salariile variaza in functie de limba folosita, de la 1.000 la 3.000 lei net.

3-Operator CNC (Computer Numerically Controlled/Control numeric cu Computer).

Angajatii intr-un astfel de post, renunta la locul de munca in proportie de 20% in primul an de activitate. Principalii factori care determina parasirea locului de munca sunt: componenta financiara, conditiile de lucru, naveta. Cei mai multi angajati sunt demotivati de partea salariala, care in aceste domenii este mica in comparatie cu volumul de munca si conditiile de lucru ( munca in picioare, lucru in schimburi etc.) Pentru un CNC-ist salariile pornesc de la 1.200 lei net si pot ajunge la 4.000-4.500 lei net.

4-Agenti de vanzari.

Din aceasta functie, 20% renunta la post in general in 6 luni de activitate. Aici angajatii decid sa se indrepte catre alte companii, motivati de partea financiara. Sunt comisioane mai mari sau produse mai usor vandabile ce le asigura atingerea targetului mai usor. Totodata, nivelul stresului, zona de acoperit sau chiar relatia cu seful si colegii pot determina un angajat sa aleaga o alta oportunitate.Salariile pornesc de la 1.000 – 1.300 lei net parte fixa si comision in functie de targetul realizat.

5-Consultantii de clienti

Consultantii cu care stam de vorba in magazin renunta in proportie de 10% la postul ocupa in mai putin de un an de la incheierea contractului de munca. Salariile cuprind o parte fixa ce incepe de la 900 – 1.300 lei net si parte variabila, un comision in functie de vanzari.

Asadar pentru cei care doresc sa dezvolte aceste oportunitati de lucru e necesar sa ia in serios criteriile de motivare financiara si nu numai,pentru o stabilitate mai mare a angajatului, vorbim din punctul de vedere al  angajatorului.

——————————————————————————————————————————————–

regular_smile……despre unul care nu a aceptat nici una din functiile de mai sus….
Un vanzator de ziare striga in gura mare pe strada:
– Mare escrocherie, mare escrocherie, 12 victime.
Un individ cumpara ziarul, il rasfoieste si zice:
– Bine, dom’le, dar nu scrie nimic de vreo escrocherie!
Vanzatorul de ziare continua sa strige:
– Mare escrocherie, mare escrocherie, 13 victime…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

− 2 = 4