Constructorul auto de la München contruiește o serie de rezultate record. Cu toate acestea, marja de profit scade din nou. Între timp concurentul Mercedes se descurcă mai bine.
Producătorul auto german BMW a reușit ca anul trecut să își majoreze cifra de afaceri și profitul, anunțând că va distribui acționarilor dividende mai mari anul acesta. În afacerile cu automobile rezultatul s-a redus cu toate acestea datorită costurilor mai mari și în ciuda vânzărilor record, iar marja de profit în afacerile de bază s-a redus și ea din nou. Astfel că cei de la München au trebuit să cedeze către rivalul Daimler titlurile de cea mai mare creștere a vânzărilor și cele mai ridicate randamente.
La nivelul concernului BMW s-a înregistrat al șaptelea an record consecutiv, iar rezultatul înainte de taxe a crescut cu 4,8% la un total de 9,7 miliarde, după cum ne anunță reprezentanții concernului. După tragerea liniei au rămas 6,9 miliarde de euro, deci cu opt procente mai mult. Vânzările concernului au crescut cu peste două procente la fix 94,2 miliarde de euro. Acționarii ar trebui să primească 3,44 euro pe titlu de valoare, analiștii se așteptau la 3,50.
În divizia centrală de automobile marja înainte de taxe și dobânzi a scăzut la 8,9%. Ceea ce reprezintă o scădere cu 0,3 puncte procentuale față de anul precedent și 0,7 puncte mai puțin decât în 2014. Concurentul de la Stuttgart a înregistrat o marjă de profit de 9,1%.
Constructorul auto de la München, care deține printre altele și mărcile Mini și Rolls-Royce, a înregistrat o valoare record de 2,4 milioane de automobile vândute și astfel se situează în fața concurenței de la Stuttgart, care deține măcile Mercedes-Benz și Smart. Marca Mercedes a depășit pragul de două milioane de automobile, pentru prima dată din 2005, cu un total de 2,08 milioane de unități vândute.
http://www.n-tv.de/wirtschaft/BMW-hat-im-Rekordjahr-ein-Effizienzproblem-article19736740.html