Fiecare automobil electric modern de pe piață din ultimii aproape șapte ani beneficiază de o interfață de încărcare a bateriei direct de la priză. Inserarea mufei în priză durează doar câteva secunde, iar majoritatea automobilelor electrice de astăzi se pot încărca peste noapte.
Dar în curând va exista o altă opțiune: încărcarea fără fir, în care mașina este poziționată peste o placă instalată în podea, încărcarea realizându-se fără nici un fel de cabluri. Încărcare inductivă se numește din punct de vedere tehnic, iar bobinele corespunzătoare sunt poziționate pe podeaua vehiculului.
Cele două bobine generează un câmp magnetic alternant, prin care se poate transmite electricitate fără utilizarea de cabluri sau contacte. Un asemenea sistem nu este scump deși a fost mereu o caracteristică a unor branduri de lux.
Acum BMW a anunțat că va oferi încărcare fără fir începând de anul viitor ca și opțiune pentru modelul său BMW 530e iPerformance, un sedan hibrid de tip plug-in. Încărcarea inductivă înlocuiește conectarea automobilului la o stație de încărcare convențională de nivel 2, de 240 volți, majoritatea echipamentelor de acest tip rulează în prezent la o capacitate de 7,2kilowați.
Sistemul ce urmează să fie oferit de BMW operează la 3,2 kilowați, la fel de mare ca și încărcătorul aflat la bordul multor automobile electrice de bază, cum ar fi Nissan Leaf. BMW spune că sistemul poate fi utilizat atât în interior cât și în exterior și va încărca acumulatorul lui 530e cu o capacitate de 9,2 kilowați-oră în circa trei ore și jumătate.
http://www.greencarreports.com/news/1112959_bmw-mercedes-to-offer-wireless-charging-options-for-plug-in-hybrids-next-year