Mereu spun ca secolul XXI este secolul creierului nu al muschilor.Iata ca BMW confirma zicerea in sensul ca in SUA, clientilor care cumpara modelul electric i3 li se ofera optiunea de a utiliza in timpul vacantelor cu familia un SUV de rezerva, pentru a combate “frica de drum lung”, marea problema de marketing a masinilor cu baterii.O alta gaselnita este si oferirea unui motor optional pe baza de combustie care poate genera electricitate din mers, asistenta rutiera pentru clientii care raman cu bateria goala la margine de drum, precum si un sistem de navigatie care poate ghida conducatorul auto pana la cea mai apropiata statie de reincarcare cu electricitate.Pentru a promova automobilele electrice, BMW asigura cursuri pentru dealeri. Proiectul i3, primul automobil cu propulsie exclusiv electrica produs de BMW, a necesitat investitii de peste 2 miliarde euro, cummai spuneamintr-un articol similar. Autoturismul este echipat cu o baterie de 230 de kilograme (20% din masa totala a masinii), care alimenteaza un motor electric de 170 cai putere. Propulsorul nu scoate aproape niciun sunet, iar masina poate accelera de la 0 la 100 kilometri pe ora in 7,2 secunde, mai repede decat versiunea de baza Seria 3 (10,7 secunde).Viteza maxima este limitata la 150 km/h, plafon care poate fi redus la 120 km/h pentru extinderea autonomiei maxime cu 30%, la 200 kilometri.Oricumnici concurenta nu doarme, Audi a planificat pentru anul viitor lansarea unui hibrid care poate fi alimentat de la priza, iar Mercedes-Benz pregateste un automobil electric pentru 2014. Automobilul i3 se lnseaza in toamna la 41.350 dolari in SUA, respectiv sub 35.000 euro in Europa.