Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, le-a cerut constructorilor unui pod, cu ocazia inaugurării, să se așeze sub el când va fi traversat de primele autovehicule, ca metodă de verificare a calității lucrărilor executate.
‘A fost o modalitate originală de a testa noul Pod Traian și vom generaliza în viitor acest procedeu la alte lucrări similare. Constructorul și-a asumat calitatea lucrărilor și a fost prezent sub pod la trecerea primelor mașini, iar podul a rezistat cu bine. Să sperăm că podul va rezista 100 de ani, așa cum a rezistat peste 85 de ani vechiul pod. Lucrările la noul Pod Traian au costat 6,5 milioane de lei și au început în august 2016. Podul are patru benzi de circulație, piste pentru biciclete, trotuare pietonale cu loc de promenadă. De sâmbătă se va relua pe pod și circulația mijloacelor de transport în comun’, a menționat Emil Boc.
Vechiul pod Traian peste râul Someș a fost construit în perioada 1928 — 1931 și a costat atunci 6,6 milioane de lei.
În 2013, din cauza stării de degradare în care se afla, o femeie era să cadă în râul Someș printr-o gaură apărută în trotuarul podului.
Emil Boc l-a premiat pe primul șofer care a trecut podul cu mașina, acordându-i o diplomă, o cravată și un album al orașului.