Dintotdeauna domenii precum sporturile cu motor, transferul de tehnologie și dezvoltarea de mașini de stradă au fost conectate între ele. Acest lucru nu se schimbă nici în era electromobilității. Tot mai mulți producători se angajează în Formula E. Este timpul pentru un test.
Este negru mat și sună ca o mulțime de mașini teleghidate de la grădiniță. Dar modelul DSV-02 de la DS-Performance nu are nimic de-a face cu jucăriile. Producătorul francez se angajaează, la fel cum o fac și Audi, Jaguar sau Renault, să se implice tot mai mult în Formula E. Între timp seria de circuite a ajuns la a treia generație. La fel ca și Formula 1, nu este vorba despre loc și victorie, ci și despre dezvoltarea continuă a industriei auto.
Nu este deci de mirare că ziua testului, una din cele cinsprezece de pe întregul an, este extrem de importantă pentru echipa de la DS-Performance. Șofer de test, Alex Lynn, conduce bolidul rundă după rundă prin circuitul îngust de la marginea metropolei Paris. Din punct de vedere vizual, el arată aproape identic ca și un vehicul de Formula 1, dar poartă câteva caracteristici precum roțile de 18 inch, care sunt însă mici în comparație cu clasa premier.
În timpul pauzei de 40 de minute necesare încărcării acumulatorului, există timp pentru discuții despre tehnologia din interior, cu liderul proiectului, Xavier Mestelan Pinon. El explică caracteristicile deosebite ale regulamentelor de Formula-E. Astfel că în campionat sunt acceptate vehicule cu același șasiu, aceleași baterii cu o performanță de 28 kWh și aceleași caracteristici aerodinamice, precum și utilizarea aceluiași tip de anvelope Michelin All Season. Cele din urmă sunt prevăzute cu un profil, pentru o eficiență mai mare, care nu este foarte diferit de un pneu de stradă. Amestecul de cauciuc este însă astfel conceput pentru a fi utilizat în curse automobilistice.
Componentele motorului electric, cutia de viteze și motorul în sine, suspensiile de pe spate și sistemul de răcire sunt toate dezvoltate în Centrul de Dezvoltare DS-Performance de la Versailles, în apropiere de Paris. Planul dezvoltatorilor Formulei E, este ca în următorii ani să vadă tot mai multe componente dezvoltate chiar de echipele participante.
Directorul Formulei E, Alejandro Tarik Agag, are planuri ambițioase pentru următorii 20 de ani, la finalul cărora el crede că Formula Electrică va depăși Formula 1 ca cea mai importantă competiție automobilistică a lumii. Momentan concentrarea este orientată spre tehnologii de propulsie, pentru că acestea sunt vârful de lance al campionatului și sunt importante pentru transferul de tehnologie al producătorilor. DS va deveni nu doar marca de lux din concernul PSA, ci și principala marcă electrică.