Brandurile se pot folosi de AR pentru maximizarea productivității (2)

Oamenii se tem că funcția de “always on” a căștilor cu realitate augmentată ar putea ajunge să distragă atenția utilizatorilor, aceștia fiind bombardați constant cu conținut sau notificări. Nu se va întâmpla acest lucru pentru un motiv foarte simplu: căștile AR înțeleg contextul situației, pentru a afișa conținut digital doar în momentele cele mai potrivite.

Prin intermediul camerei, casca vede același lucru ca și utilizatorul, iar prin intermediul algoritmilor de vedere artificială, aceasta este capabilă să înțeleagă ce vede. Uitați de tehnologia SLAM sau camere de profunzime – înțelegerea contextului este ceea ce diferențiază AR de orice alt dispozitiv pe care l-am construit în trecut.

Înțelegând situația, casca va adapta comportamentul pentru a deservi cât mai bine utilizatorului. Un exemplu simplu este că, casca va bloca notificările de e-mail atunci când recunoaște faptul că utilizatorul se află la volan sau într-o ședință – ceva ce telefonul nu poate face singur. Va exista o aplicație AR care îl ajută pe utilizator să identifice persoanele cunoștințe vechi cărora le-a uitat numele doar prin apariția feței lor, altă aplicație care poate îmbunătăți vederea prin mărirea imaginilor și focalizarea pe un text aflat la depărtare, altă aplicație care să traducă texte doar printr-o privire aruncată asupra lor.

Contextul aduce de asemenea o bază pentru modelele de afaceri din spatele AR. Într-un mediu în care distragerile nu vor fi tolerate, advertising-ul așa cum îl știm azi va muri. Dar cu toate acestea, brandurile au un rol cheie în finanțarea acestui ecosistem. În loc să practice această publicitate disruptivă, realitatea augmentată dă brandurilor oportunitatea de a deveni o parte din conversație într-un mod nativ, în contextul potrivit – dacă utilizatorul are nevoie de ceva specific și este pregătit să cumpere.

Ați intrat într-un magazin Zara? Dispozitivul vă poate spune că secțiunea pentru bărbați este la etajul doi și pe lângă asta, tocmai au reduceri de 10% la anumite articole. Faceți cumpărăturile în Walmart? Dispozitivul oferă sugestii. Dacă veți cumpăra sosul de tomate Barilla de pe raftul din dreapta, veți avea în coș toate ingredientele pentru a prepara paste bolognese. Tocmai v-ați întâlnit cu un prieten? Uite un voucher pentru o băutură gratuită sponsorizată de Starbucks. Voucher ce expiră în 10 minute.

Brandurile vor urmări astfel date contextuale în loc de date personale, o schimbare extrem de necesară, tocmai acum când oamenii devin tot mai stresați de protecția datelor lor personale și tot mai indignați să afle că, companiile le-au trădat încrederea. Integrând fără cusur conversația și rezolvând anumite probleme reale la momentul potrivit, brandurile vor avea posibilitatea de a construi un atașament emoțional foarte necesar cu clienții lor. Pentru că este atât de eficient, accesul la aceste privilegii nu va fi ieftin. De fapt, mediul va oferi mult mai puține oportunități de promovare decât o va face internetul, tocmai pentru a limita distragerea atenției – însă spoturile publicitare vor avea prețuri astronomice.

https://vrscout.com/news/brands-leverage-ar-boost-productivity/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

85 − = 84