Opel și-a planificat pentru anul acesta primul profit anual din 1999 și până în prezent. Dar acesta nu va sosi, pentru că Brexit afectează serios bilanțul celor de la Rüsselsheim. Există însă și motive de sărbătoare.
După ce afacerile au înregistrat pentru scurtă vreme un vârf în primăvară, producătorul auto Opel se întoarce în zona sa de pierdere. Concernul mamă, General Motors, estimează pentru filiala sa europeană o pierdere operațională trimestrială de 142 milioane de dolari după 231 milioane de dolari în urmă cu un an. Motivul pentru această dezvoltare a fost în special slăbiciunea lirei sterline după votul britanic în favoarea părăsirii Uniunii Europene. Marea Britanie este cea mai mare piața individuală a GM din Europa.
Astfel, profitul din trimestrul anterior a fost epuizat, iar Opel împreună cu sora sa britanică Vauxhall rămâne după nouă luni de zile cu o pierdere de 11 milioane de dolari. Este chiar și așa cel mai bun rezultat pe primele nouă luni din ultimii 16 ani. Printr-un start de succes al acestui an și rezultatul favorabil pentru primele nouă luni, compania a arătat că este pe drumul cel bun, spune directorul executiv al Opel, Karl-Thomas Neumann. Viitorul va fi, fără îndoială, strălucitor.
După ani de zile de restructurare Opel împreună cu sora sa britanică Vauxhall ar fi trebuit să înregistreze în 2016 primul său profit anual din anul 1999 și până în prezent. După cifrele Asociației Europene a Producătorilor, ACEA, Opel/Vauxhall a vândut în Europa (UE și EFTA) în primele nouă luni ale anului un număr de 776.000 automobile personale. Ceea ce reprezintă o creștere de 6,7% față de anul anterior și se situează undeva sub nivelul pieței, care a atins în medie un plus de 7,1%. Cu o creștere de 2,6% întreaga piață britanică a rămas mult în urma continentului. Opel/Vauxhall operează și două fabrici pe insula britanică și ar putea profita astfel de anumite avantaje de schimb valutar.
http://www.n-tv.de/wirtschaft/Brexit-wirft-Opel-zurueck-in-Verlustzone-article18932376.html