Pentru a putea testa camioane de marfă cu motor electric în condiții de zi cu zi, Ministerul German al Mediului are planuri pentru a echipa porțiuni de autostradă cu linii electrice aeriene. Este vorba despre tronsoane din autostrada A5 din apropierea orașului Darmstadt și A1 la Lübeck. Dar proiectul este scump: două milioane de euro pe fiecare kilometru “electrificat” de autostradă.
Pare a fi o idee nebunească să montezi linii electrice aeriene deasupra autostrăzilor germane, pentru a putea să testezi camioane electrice. Ideea este deja realitate pe fostul aeroport militar din nordul capitalei Berlin. Acolo Ministerul German al Mediului poate testa, în cadrul unui proiect-pilot, trei camioane de 18 tone, pe o porțiune de un kilometru.
Ministerul condus de Barbara Hendricks (SPD) vrea să trimită în viitor pe autostrăzile germane camioane electrice cu trolee. Joi ministerul a anunțat că va sprijini cu aproape 40 de milioane de euro dezvoltarea a două tronsoane în Hessen și Schleswig-Holstein. Proiectul va asigura electrificarea tronsonului de autostradă A5 între zona comercială Darmstadt-Nord/Weiterstadt și aeroportul de la Frankfurt, precum și tronsonul A1 între centrul de logistică Reinfeld și portul Lübecker. Distanța acoperită va fi de șase kilometri în ambele direcții. Patru camioane vor fi echipate în total pentru a demara faza de test. Iar acesta va fi doar începutul. Obiectivul este electrificarea completă a traficului de bunuri pe șoselele germane, spune secretarul german pe probleme de mediu, Jochen Flasbarth.