Cine merge în Japonia și vrea să își arate aprecierea unor persoane . Când fructele devin bunuri de lux.
Cine merge în Japonia și vrea să își arate aprecierea unor persoane dragi, va înmâna acestora cadouri. Dar partenerii de afaceri cheltuie bani nu pe ceasuri scumpe sau sticle de vin antice, ci pe fructe nobile. De cele mai multe ori aceste fructe nu sunt obișnuite.
Naoto Hiraishi se uită cu ochi mari către pepenele său. El este manager al magazinulului de fructe Senbikiya. El privește suprafața acestuia și observă că este perfect netedă și uniformă. Manipulează fructul ca și cum ar fi vorba despre un diamant foarte prețios.
Într-un fel acesta este ca o bijuterie. Acest lucru devine clar dacă aruncăm o privire asupra prețului: 27.000 de yeni. Ceea ce reprezintă echivalentul a 220 de euro. Pentru un singur pepene. Hiraishi spune că el vinde cei mai buni pepeni din Japonia. Cu alte cuvinte, cei mai buni pepeni din lume.
Fructe pe post de bunuri de lux – în Japonia este o afacere profitabilă. Fructele nu sunt o raritate în a treia cea mai mare economie a lumii. Ceea ce Hiraishi vinde, nu este o marfă scumpă de import, ci crește în propria țară. Există pepeni în fiecare supermarket bine aprovizionat, la fel cum există căpșuni, cireșe, vișine, piersici, struguri sau alte tipuri de fructe. Prețurile pot fi și acolo peste ceea ce sunt obișnuiți europenii. Dar ceea ce oferă Hiraishi și colegii săi face parte dintr-o clasă proprie.