Prețul și promoțiile sunt factori decisivi atunci când vine vorba de achiziționarea de produse online. Jumătate dintre români sunt influențați într-o mare măsură de campaniile de lichidări de stoc sau de cele tip „Black Friday”. Dar dincolo de reduceri, în online clienții își doresc să știe cât mai multe lucruri despre produsele pe care doresc să le cumpere, nemaifiind suficient doar să vadă produsul.
30% dintre cei care cumpără online își îndreaptă atenția către acest tip de campanie doar dacă produsele pe care vor să le cumpere au o reducere mai mare de 35%, în timp ce doar 20% nu sunt influențate de acest tip de oferte, potrivit unui studiu cel.ro.
Românii cumpără cel mai des din online laptopuri, telefoane, televizoare sau electrocasnice. 45% intenționează să achiziționeze electronice, 30% vor să cumpere parfumuri și produsele de îngrijire personală. De remarcat este că, categoria de produse pentru copii și jucării a crescut considerabil în ultima perioadă, 25% dintre persoanele care au participat la studiu plănuind să le cumpere în viitor.
Ce ii influenteaza pe romani in online
SursaȘ cel.ro
Studiul arată că 36% dintre respondenți află despre campaniile de reduceri sau diferite promoții de pe site, 31% de pe Facebook și 21% dintre respondenți din newsletterul pe care îl primesc pe mail.
Clienții își doresc să știe cât mai multe lucruri despre produsele pe care doresc să le cumpere, nemaifiind suficient doar să vadă produsul. Acest lucru este compensat de comentariile sau tutorialele pe care cumpărătorii le găsesc pe site și în descrierea produselor. Astfel 50% dintre persoanele chestionate citesc comentarii sau păreri înainte de a achiziționa ceva, în timp ce 40% se uită la un review sau la un unboxing.
Decizia de cumparare
Sursa: cel.ro
Potrivit cel.ro în 2017 conținutul video va fi preferat de utilizatori, având creșteri considerabile de la zi la zi. Fiind una dintre cele mai rapide și mai solicitatea forme de promovare, conținutul video iese în evidență și este una dintre tacticile pe care retailerul își bazează strategia de marketing.
De remarcat este ca persoanele cu vârsta cuprinsă între 16 și 30 de ani petrec jumatate din timpul de vizionare pe ecrane mobile sau portabile, în timp ce persoanele trecute de 35 de ani se orientează către ecranul televizorului. Restul de 10% alege alte metode prin care pot să vadă funcționalitatea unui produs, cum ar fi ridicarea din showroom.
Metode de promovare
Sursa: cel.ro
CEL.ro a înregistrat în anul 2016 vânzări de 53 milioane EUR și are peste 1.500.000 de comenzi procesate până în prezent.