Ce să faci atunci când te simţi copleșit

whattodowhenyoufeeloverwhelmed

Te-ai trezit cu un sentiment de oboseală în dimineața aceasta? Poate lista cu lucrurile pe care le ai de făcut este prea lungă . Poate ca te simti frustrat de lipsa de timp. Poate că ești obosit pentru că nu ai ajuns la culcare devreme.

Orice ar fi, te simţi copleșit. Atunci când te simți copleșit, te simți lipsit de putere pentru face ceva și de multe ori dai vina pe ceilalti. Este șeful tău care pune prea multă presiune asupra ta, sau colegii tăi care nu fac tot ce ar trebui, sau clienţii prea dificili ….

Dar, acel sentiment de a fi coplesit sau stresat nu este direct legat de mărimea listei cu lucrurile pe care le ai de indeplinit, este percepția asupra capacității de a face față acelui volum de muncă. Atunci când oamenii spun că se simt copleșiți, ei sunt adesea blocati într-o spirală descendentă negativă.

Deci, cum poti sa scapi de acest sentiment? Primul pas este sa recunosti unde greşeşti. Ai creat acea emoție negativă în propriul tău corp. Tu ai creat acea tensiune musculara in plus. Majoritatea oamenilor nu realizează că sunt arhitecții propriei stări emoționale internă.

În schimb, acestia sunt blocaţi într-o poziție de victimă sau de vina. Ei pretind că ceva se intampla doar pentru ai face pe ei să simtă o anumită emoție negativă sau stres. Aceasta se datoreaza pur și simplu faptului că nu au control asupra stării lor emoționale.

Fără control emoțional, vei fi mereu la riscul de a te simți copleșit, cu senzație de stres. Trebuie să accepi adevărul fundamental pe care l-a creat emotiile tale. Trebuie să înveți să nu reacționezi și să controlezi răspunsul, cu alte cuvinte, sa fii în măsură să răspunzi mai degrabă decât să reacţionezi pur și simplu.

În cazul în care doreşti sa schimbi oricare dintre aceste emoții, va trebui sa devii mai precis în identificarea emoției exacte cu care te confrunţi. Trebuie să fii capabil să discriminezi ceea ce simți de alte emoții similare, legate, nu dintr-o perspectivă intelectuală, ci dintr-o perspectivă experimentală. De exemplu, furia este o emoție mult mai activată, cu un ritm cardiac mai mare decât coplesirea, furia ar putea implica o mai mare tensiune şi o încleștare a pumnilor, în timp ce sentimentul de copleşire ar putea implica o tensiune mai scazuta și mâinile deschise.

Asumarea responsabilității pentru propria stare emoțională, identificându-te cu emoțiile pe care le simti luând măsuri active pentru a schimba starea emoțională sunt esențiale pentru a te simți mai puțin coplesit. Preia controlul și de a începe o viață mai sănătoasă și mai productivă.

http://www.success.com/article/what-to-do-when-you-feel-overwhelmed

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

− 1 = 1