În anul 2018 vor fi construite în Germania primele tronsoane de test pe care camioanele de marfă cu propulsie electrică vor putea să ruleze cu ajutorul unui sistem de alimentară aeriană. În Suedia tehnologia este în teste începând de vara trecută. Și se bucură de succes, de aceea testele vor fi extinse curând. Sunt încă multe probleme tehnice la care trebuiesc identificate soluții, iar tehnologia modernă este deja pusă la punct.
Când Hasso Georg Grünjes a auzit pentru prima dată despre ideea camioanelor cu troleu la începutul anului 2010, el a început să râdă. Și-a adus aminte imediat de tehnologia “antică” a troleibuzelor, care domina străzile la începutul secolului 20. Astăzi așa ceva reprezintă o raritate. În timp ce arăta colegilor săi de la Siemens imaginea unui hibrid ciudat, el le-a recomandat să facă ceva remarcabil.
Astăzi Grünjes este responsabil la Siemens pentru dezvoltarea sistemului destinat camioanelor electrificate, fără de care nu vede un viitor real al electromobilității și a proiectelor de reducere a emisiilor. În centrul Suediei vara trecută a fost deschis primul tronson de test din lume pentru aceste camioane hibrid. Acesta măsoară doi kilometri de-a lungul autostrăzii E16 din nordul capitalei Stockholm. Iar liniile aeriene vor deveni curând o realitate și pe autostrăzile germane: săptămâna trecută Ministerul Mediului a anunțat că până la finalul anului 2018 va avea două tronsoane electrificate, fiecare de câte șase kilometri, de-a lungul autostrăzilor A1 în Schleswig-Holstein și A5 în Hessen.
Germania intenționează să devină o țară complet lipsită de emisii până în anul 2050. Chiar și când vine vorba despre traficul pe șosele, care produce un sfert din emisiile de gaza cu efect de seră. Problema principală a traficului rutier o reprezintă camioanele de marfă, care transportă trei sferturi din toate bunurile care circulă prin Germania. Spre deosebire de autoturisme, acestea nu pot fi echipate cu baterii. Costurile sunt prea mari, volumele prea ridicate, greutatea acumulatorilor prea mare, spune Grünjes.